آموزش تغییر mpm آپاچی به mpm worker در دایرکت ادمین

در این پست قصد داریم با آموزش تغییر mpm آپاچی به mpm worker در دایرکت ادمین در خدمت شما کاربران عزیز باشیم. امیدواریم با دنبال کردن مقاله آموزش تغییر mpm آپاچی به mpm worker در دایرکت ادمین تا انتها بتوانید اطلاعات خوبی کسب کنید و برای شما مفید و کاربردی باشد.

اگر مباحث مرتبط به آموزش کانفیگ سرور و وب سرور را در این سایت دنبال مینمایید ، قطعا مطلبی که در مورد استفاده بالای رم سرور توسـط وب سرور آپاچی نوشته شده بود را مطالعه کرده اید :

استفاده رم بالا توسـط آپاچی در دایرکت ادمین

این معزل یکـی از بزرگ ترین مـوارد مدیران سرور های مبتنی بر دایرکت ادمین می باشد. در مطلب فوق به بازبینی چ عـلت ها ایجاد این مساله و در سرانجام استفاده وحشتناک RAM در سرور لینوکس پرداخته شد . معماری مدل پردازشی MPM Prefork  در وب سرور آپاچی ، مهـم ترین علـت ایجاد بیشتر شدن بی رویه تعداد pid های وب سرور آپاچی در دایرکت ادمین  و در سرانجام استفاده رم و حافظه سرور در زمان وجود کانکشن های همزمان ، یوزر های آنلاین زیاد و بطور کلی concurrency در سرور لینوکس است . ولی راه حل مساله بیشتر شدن PID های وب سرور apache در مدیریـت پنل هاستینگ directadmin چیست؟

همـان طور که قبلا گفته شد ، یکـی از آسان ترین راه حل های این مساله در دایرکت ادمین تغییر مدل پردازشی prefork به MPM Worker می باشد. با این مدل پردازشی سریع و کم استفاده قادر خواهید بود منابع سرور را به میزان قابل ملاحظه ای آزاد نمایید . برای تغییر mpm آپاچی به mpm worker در دایرکت ادمین مطابق آموزش پایین عمل نمایید :

تغییر mpm آپاچی به mpm worker در دایرکت ادمین

مد نظر داشته باشید برای تغییر MPM Prefork به MPM Worker در دایرکت ادمین علاوه بر بهره گیری از CB 1.X  و آپاچی ورژن ۲٫۲ ، قطعا اجرا کننده و handler ورژن php را از cli به cgi تغییر داده ، و suPHP را در سرور فعال نمایید . پـس از انتهـا کامپایل apache و php حسب مسائـل فوق مطابق آموزش پایین عمل نمایید :

cd /usr/local/directadmin/custombuild

./build clean

./build بروزرسانی

mkdir -p custom/ap2

cp -fp configure/ap2/configure.apache custom/ap2/

حالا فایل custom/ap2/configure.apache را ویرایش کرده و مقدار “–with-mpm=worker” \ را مطابق عکس و آموزش پایین در پایـان آن وارد میکنیم :

vi custom/ap2/configure.apache

“–with-mpm=worker” \

تغییر mpm آپاچی به mpm worker

تغییر mpm آپاچی به mpm worker

تغییر mpm آپاچی به mpm worker در دایرکت ادمین

بعد از ذخیره فایل فوق با انجام دستورات پایین php و apache را از ابتدا build میکنیم :

cd /usr/local/directadmin/custombuild

./build apache

./build php n

بعد از انتهـا وهله ها نصب و build وب سرور را ریستارت نمایید و مشخصات MPM وب سرور را چک نمایید :

service httpd restart

httpd -V

خروجی دستور فوق می بایست چیزی شبیه به این باشد :

Architecture: 64-bit
Server MPM: worker

در صورت نیاز به انجام تغییرات در فایل کانفیگ MPM مرتبط به وب سرور آپاچی میباست فایل پایین را ویرایش نمایید :

vi /etc/httpd/conf/extra/httpd-mpm.conf

StartServers 2
MinSpareThreads 25
MaxSpareThreads 75
ThreadsPerChild 25
MaxRequestWorkers 150
MaxConnectionsPerChild 0

بعد از انجام تغییرات وب سرور آپاچی را ریستارت نمایید . چنان چه کانکشن های بیشتری به وب سرور متصل می باشند ، ابتدا همه پراسس ها را KILL کرده و مجددا وب سرور را استارت نمایید :

killall httpd

service httpd start

اگر نیاز به کانفیگ ماهر آپاچی دارید ، با فرستادن تقاضـای خود از طریق تیکت یا ایمیل با ما ارتباط بگیرید.

خب دوستان به انتهای مقاله آموزش تغییر mpm آپاچی به mpm worker در دایرکت ادمین رسیدیم. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم. در صورتی که به مباحث سرور مجازی سویس و هاستینگ دارید می توانید سایر مقالات این سایت را مطالعه و دنبال نمایید.