نحوه استفاده از نقشه سایت

در این مطلب میخواهیـــــم به بررسی نحوه استفاده از نقشه سایت بپردازیـــم.با ســــــایت تخصصــیiranvps همراه باشید

مطلب مرتبط: رتبه وب سایت خود را در گوگل افزایش دهید | آموزش کاربردی

یک نقشه سایت چیست و چرا شما به آن نیاز دارید؟

نقشه سایت ساختار سایت شما، بخش ها و پیوندهای آن را نمایش می دهد. این به کاربران کمک می کند که به سادگی به سایت شما هدایت شوند و علاوه بر آن برای رتبه بندی بهتر در جستجوگرها ضروری است. Sitemaps سایت SEO را بهبود می بخشد و اطمینان حاصل می کند که تمام صفحات را می توان یافت. اگر سایت از منوهای Adobe Flash یا JavaScript استفاده می کند که لینک های HTML را شامل نمی شوند، داشتن نقشه سایت مهم است. علاوه بر این، هر زمان که سایت شما به روز می شود، نقشه سایت، موتورهای جستجو را در مورد آن اطلاع می دهد. دو نوع مخاطب وجود دارد: یک نقشه سایت برای بازدیدکنندگان سایت و عنکبوت وب مناسب است. همچنین دو نوع نقشه های سایت وجود دارد: نقشه های HTML و XML. نقشه سایت HTML برای بازدیدکنندگان است – به اطلاعات مربوط به صفحه کمک می کند و معمولا در پایین صفحه وب قرار دارد. نقشه سایت XML برای بررسی کننده ی وب است – به آنها می گوید که قسمت هایی از سایت باید نمایه شود و همچنین سلسله مراتب و اولویت محتوای سایت را برای شما تشریح می کند. دستورالعمل ها برای نقشه سایت، در فایل robots.txt ارائه شده است.

ایجاد نقشه سایت و ارسال آن به گوگل

نحوه استفاده از نقشه سایت

نحوه استفاده از نقشه سایت

گرفتن نقشه سایت برای سایت شما ساده است. شما می توانید آن را در سه مرحله انجام دهید: یک نقشه سایت ایجاد کنید، آن را به سایت خود آپلود کنید و درباره آن به Google اطلاع دهید. دو راه برای ایجاد یک نقشه سایت وجود دارد – دانلود یا نصب یک ژنراتور نقشه سایت و یا استفاده از یک ابزار تولید سایت Sitemap. در اینجا گزینه های زیادی وجود دارد. برخی از آنها رایگان هستند، اما اغلب آنها دارای دامنه بررسی کننده در URL های سایت هستند، بنابراین تصمیم می گیرید کدام یک از آنها را استفاده کنید. هنگام انتخاب یک ژنراتور Sitemap XML، گزینه ای را انتخاب کنید که امکان بازبینی پوسته ها از URL ها و حذف هر گونه URL های تکراری، URL های مجاز و غیره را داشته باشد. فقط صفحات موجود در سایت را که می خواهید آنها را در موتور جستجو برای فهرست بندی قرار دهید، اضافه کنید. هنگامی که یک نقشه سایت ایجاد کردید، باید آن را به ریشه سند سایت خود (http://example.com/sitemap.xml) آپلود کنید و به Google در مورد آن اطلاع دهید – به این معنی که شما باید این سایت را به حساب Google Sitemaps خود اضافه کنید.

نکته: برای اینکه بتوانید نقشه سایت را به حساب خود اضافه کنید، باید صاحب قانونی سایت باشید.

نقشه های سایت: نکات و ترفندها

  • هنگام ایجاد یک نقشه سایت، به عقب برگردید و مطمئن شوید که تمام پیوندهای شما صحیح است.
  • تمام صفحات در نقشه سایت شما باید یک پیوند به نقشه سایت داشته باشند.
  • بیشتر متخصصان SEO معتقدند سایت شما باید 25 تا 40 لینک داشته باشد. علاوه بر این، باعث می شود که سایت شما مورد پسند کاربر و قابل خواندن باشد.
  • نقشه سایت شما باید به صفحه اصلی شما مرتبط باشد. اگر از صفحات دیگر پیوند داده شود، بررسی کننده وب ممکن است یک صفحه مرده را پیدا کند و سایت شما را ترک کند.
  • متن لنگر (کلمات که قابل کلیک هستند) از هر پیوند باید کلماتی کلیدی را در خود داشته باشد و به صفحه مناسب پیوند شده باشد.
  • سایت های کوچک می توانند هر صفحه را در نقشه سایت خود قرار دهند، اما برای سایت های بزرگتر ایده خوبی نیست. شما نمی خواهید موتورهای جستجو برای دیدن یک لیست بی پایان از لینک ها به سایت شما بیاید و فرض کند سایت شما یک مزرعه لینک است.

همانطور که می بینید، ما فقط دستورالعمل های مربوط به موتور جستجوی Google را ارائه می کنیم. ما آن را انتخاب کردیم چون مهم ترین موتور جستجوی حال حاضر در دنیای وب است. همچنین Bing وجود دارد، و روش ها برای آن مشابه است. در حال حاضر، یاهو و MSN از نقشه های سایت پشتیبانی نمی کنند و یا حداقل در قالب XML استفاده شده توسط گوگل نیست. یاهو اجازه می دهد یک فایل متنی با یک لیست از URL ها ارسال کنید، و MSN حتی این را هم ارائه نمی دهد. تنها کاری که باید انجام دهید همین است!!!

منبع: www.namecheap.com