یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای افزایش مشتری و کاربران وب‌سایت افزایش رتبه در ‌گوگل و در نتیجه رفتن به صفحات نخست می‌باشد.مهمترین امر در بهبود رتبه در گوگل سئو می‌باشد که عضوی جدا‌ناپذیر از وب‌سایت شما خواهد‌بود.

برای کاهش رتبه خود در الکسا باید مراحل زیر را با دقت انجام دهید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

مطالب

اولین و یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش رتبه شما خواهد‌ بود. شاید تصور کنید که هرچه مطالب سایت بیشتر شود رنکینگ بهتری شامل حال سایت خواهد‌شد اما این تفکر اشتباه است.

فرض کنید یک سایت به طور مرتب در روز 3 مطلب در سایت خود قرار می ‌دهد و سایتی دیگر در یک روز 20 مطلب و در روز دگر 5 مطلب و در روز های دیگر هم ای نوسانات را انجام می دهد، به نظر شما کدام وب سایت رنکینگ بهتری را خواهند‌داشت ؟ قطعا وب سایتی که مطالب را پیوسته و در بازه های زمانی خاصی درج می کند رنکینگ بهتری شامل حالش خواهد شد.

اما فقط درج کردن مطالب به صورت مرتب کافی است ؟ یا باید مفیدی درون وب‌سایت قرار بگیرد تا رنک بهتری شامل حال سایت شود.
هرچه مطالب یونیک (خاص) تر باشد و بار علمی بیشتری داشته‌باشد. گوگل در‌می‌یابد که وب سایت شما نباید در صفحات اخر باشد زیرا مطالبی دارید که می تواند برای کاربران مفید واقع شود. پس درج مطالب یونیک فراموش نشود.

تنها باید مطالب یونیک داخل وب سایت قرار بگیرد؟

بستگی دارد ! اگر شما یک خبرگذاری می‌باشید و خبرنگاران مختلفی دارید باید مطالب یونیک خود را به شدت افزایش دهید و باقی مطالب را با ذکر منبع درج کنید.
ولی اگر وب سایت شما جنبه علمی دارد بسیار سخت خواهد بود که شما تمامی مطالب را یونیک قرار دهید، برای این کار شما نیاز به چند دانشمند و مقاله نویس خواهید داشت تا یک وب سایت کاملا یونیک داشته باشید! وب سایت های علمی باید اخبار خود را از منابع علمی معتبر دریافت کنند و آدرس منبع خود را حتما در انتهای مطلب درج کنند.

گوگل با هوش تر از این حرف ها می باشد

توجه داشته باشید که شما نمی توانید هوش مصنوعی گوگل را فریب بدهید. پس مطالب کپی در سایت خود بدون ذکر منبع قرار ندهید. بعضی وب سایت ها که در ایران هم کم نیستند با زیر پا گذاشتن کپی‌رایت به کپی مطالب از وب سایت های دیگر می‌پردازند و منبع خبر را اختصاصی درج می کنند، با این کار گوگل با آن‌ها رابطه خوشی نخواهد داشت.

سئو

سئو خیلی مهم است، خیلی مهمتر از خیلی چیز های دیگر. شاید دقیقا ندانید سئو چه چیزی است. در واقع سئو یک سری قوانینی است که شما در داخل نوشته و سایت خود رعایت می کنید. هرچه قوانین را بیشتر رعایت کنید گوگل با شما مهربان‌تر می‌شود.

سئو مبحثی نیست که با یک مقاله جمع آوری شود و حتما در مقالات دیگر به صورت تخصصی به این موضوع خواهیم پرداخت.

برای رعایت سئو شما نیاز به یک افزونه قدرتمند خواهید داشت که از بین Yoast SEO  و All in SEO Pack یک کدام را انتخاب کنید که هردو بسیار قدرتمند‌ اند ولی YoastSEO انتخاب خیلی خوبی برای شما خواهد‌بود.

تبلیغات

تبلیغات خیلی در رنک شما تاثیر خواهد داشت، زیرا شما با تبلیغات چند کار را هم زمان انجام می دهید

اول این که یک سری کاربر به سوی سایت شما روانه می شوند که این یک ترافیک مثبت می باشد و گوگل سایت شمارا در حال رشد ارزیابی خواهد‌کرد و به شما رتبه بهتری خواهد‌داد.

مزیت دوم تبلیغات این است که از سایت دیگر به سایت شما لینک داده می شود. گوگل تصور می کند که شما یک سایت معتبر هستید که سایت های دیگر به شما لینک داده اند به خصوص این که اگر سایتی که در آن تبلیغ می کنید یک سایت معروف باشد.
پس تبلیغات را جدی بگیرید.

 

زمان

هر کاربری که وارد سایت شما می شود و تا زمان که صفحه سایت شما در مرورگر او بسته شود یک زمان طی می شود که  آن را طی می کند و هرچه زمان بیشتر باشد گوگل در می یابد که سایت شما برای کاربران مفید بوده که مدت زیادی در داخل سایت شما به گشت و گذار پرداخته اند.

شما با ترفند هایی می توانید این زمان را افزایش دهید برای مثال می توانید یک جعبه ویدیو در داخل وبسایت خود قرار دهید که کاربران مشغول به دیدن ویدیو شوند. ایده های مختلفی وجود دارد که شما باید انها را شناسایی کنید.

 

کلیک ها در وب سایت !

گوگل معیار دیگری نیز برای رتبهبندی دارد که به این صورت است که اگر کاربری وارد وب سایت انجام می دهید که هرچه لینک های بیشتری داخل سایت باز کند گوگل به شما رتبه بهتری خواهد داد و همین طور برعکس اگر کاربر بدون کلیک کردن روی هیچ لینکی از سایت خارج شود گوگل سایت شمارا مفید ارزیابی نخواهد کرد و شما ضرر خواهید کرد.

کلیک در وب سایت | رتبه بندی

ترفند های مختلفی برای افزایش تعداد صفحاتی از که یک کاربر در وب سایت شما باز میکند. یکی از مشهور ترین آن قرار دادن لینک های داخلی که به وب سایت شما مربوط می‌شوند.
ترفند مشهور دوم این است که از کاربر به محض ورود به سایت یک سوال بپرسید برای مثال از اون برای تمایل حضور در خبرنامه بپرسید حتی اگر پاسخ او منفی باشد او یک کلیک در داخل سایت شما انجام داده.(از افزونه های مختلفی که در در سراسر وب موجود می‌باشند می‌توانید استفاده کنید.)

تبادلات لینک خود را افزایش دهید

گوگل از سایت های انحصاری خوشش نمی آید و به سایت هایی علاقه دارد که مداوم لینک می شوند و لینک مطالب سایت های دیگر را در داخل مطالب خود قرار می‌دهند.

رتبه بندی تبادل لینک
اگر شما علاقه دارید لینک شوید به 3 روش می توانید لینک شوید

اول
باید به سایت های پر بازدید مبلغی پرداخت کنید تا برای شما تبلیغات متنی انجام دهند.

دوم
باید با وب سایت های هم سطح خود همکاری کنید و هر کدام لینک های وب سیات دیگر را قرار دهید.

سوم
باید وب سایت شما به حدی خوب و مشهور باشد که دیگرا خود به خود به عنوان منبع به شما لینک دهند.

برای مشاهده رتبه وب سایت خود به سایت الکسا مراجعه فرمائید و در قسمت مشخص شده آدرس سایت خود را بدون www و http وارد نمایید.

بخش اول این مقاله آموزشی به پایان رسید در بخش بعدی روش های دیگری برای بهبود رتبه شما در گوگل آموزش خواهیم‌داد.