شاید شما هم گیج شده باشید که چه نامی را برای شرکت خود انتخاب کنید که هم خاص باشد و هم جذاب که بتوانید به عنوان برند از آن استفاده کنید. راستش را بخواهید برندسازی کار زیاد سختی نیست و فقط انگیزه و خلاقیت می خواهد.

اولین چیزی که همه می پرسند این است که از کجا شروع کنیم ؟ این سوال شما رابه جایی نخواهد رساند. نیازی نیست از جایی شروع کنید یک ایده را در نظر بگیرید و آن را گسترش دهید. البته این جا آزمایشگاه نیست که باکتری های ای کلای گسترش دهیم.  کمی طنز خلاقیت را بالا می برد !

خب از این جا شروع میکنیم !

ابتدا باید بفهمید که هدف چه چیزی است و تمامی فعالیت های خود را در یک کاغذ بنویسید ( تایپ نکنید ) همه چیز را. برای مثال شما می خواهید یک شرکت نمانیدگی هاست تاسیس کنید. به نظر شما چه اهدافی خواهید داشت ؟ چه موضوعاتی به کار شما مرتبط است ؟ تمام این هارا داخل یک کاغذ با مداد بنویسید.

برندسازی
دامنه،سرور،هاست،سایت،وب سرور،لینوکس،ویندوز،سرورمجازی،و… البته شما نقطه چین نگذارید و تمام موضوعات را یادداشت کنید.

حالا باید از تمام این موضوعات یک چکیده بگیرید و موضوعاتی که باهم ارتباط دارند را با یک نام مشترک در نظر بگیرید.
سرور،هاست،دامنه،سیستم عامل این چهار  موضوع چکیده عبارت های بالا بود.

خالا باید از خلاقیت خود بهره ببرید. بعضی شرکت ها از نام لاتین و یا زبان های دیگر برای انتخاب می کنند که ایده بدی نمی باشد البته یک مقدار تنیلی است.

مشتریان خود را بشناسید

به این فکر کنید که مشتریان شما آقا می باشد یا خانوم یا هردو اگر شما یک شرکت محصولات آرایش بخواهید تاسیس کنید باید برند خود را طوری پیدا کنید که مورد علاقه خانم ها باشد.
پس باید برند خود را بر پایه احساس و علاقه انتخاب کنید ، یک برند سرشار از احساس مشتریان شمارا دو چندان می کند.

برندسازی
یا ممکن است شما یک شرکت فروش محصولات ورزشی باشید قطعا مشتریان شما جوانان با هر دو جنسیست خواهند بود یک برند خلاقانه و خاص جوانان را جذب خود می کند.
ممکن است شما یک شرکت دولتی بزنید و مخاطبان شما صاحبین مشاغل می باشند و  باید در برندینگ خود وازه های رسمی استفاده کنید.
این ارزیابی هارا حتما قبل از کار انجام دهید.

برندسازی با پیشوند و یا پسوند

باید یک نام انتخاب کنید که موضوعات بالا را شامل شود. یک نام خاص نه یک پیشوند کپی از یک سایت معروف.اگر پیشوند و پسوند های معروف ایرانی را در نظر بگیریم اصلا برندسازی نکرده ایم و جذابیتی هم برای کاربران نخواهد داشت. متاسفانه این گونه برند سازی بسیار فراگیر شده است و اصلا قابل قبول نیست.

یک پیشوند مخصوص شما ، اصلا سخت نیست میلیون ها پیشوند و پسوند موجود است که در دنیا به گوش هیچ بشری نخورده است.همیشه یادتان باشد که برای یک عبارت هم پیشوند و هم پسوند انتخاب نکنید که اصلا ایده خوبی نخواهد بود.
تجربه نشان داده پیشوند ها موثر تر بوده اند.

برندسازی با تک عبارت

سخت ترین برندسازی همین است ولی جذابیت خاصی دارد یک کلمه مخصوص خود شما ولی باید به حوزه کاری شما مرتبط باشد ، می توانید در این نوع برند سازی واژه های معادل حوزه های کاری خود را استخراج کنید و در آنها تغییرات دهید.

برندسازی با مخلوط کردن واژه ها

این نوع برندسازی یک ایده خوبی می باشد می توانید یک واژه که به حوزه کاری شما مرتبط است را به واژه های جدید را اضافه و کم کنید تا یک واژه مختص شما ایجاد شود اما خوانند با دقت در واژه متوجه معنی و مفهوم آن شود.

مثال
واژه های سرور ، هاست را با هم ادغا می کنیم :

svhost / Hostver/everHosts/serhostver همین طوری ساعت های این واژه ها را مخلوط کنید تا در میان این همه واژه ادغام شده همان برند شما نمایان شود. در برند های بالا Hostver و Serhostver  می توانند برند های شیک و تمییزی باشند.

لوگو

یک لوگو ساده انتخاب کنید که با یک نگاه هدف کارتان را معلوم کند. حتما نوع مشتریان خود را که در بالا اشاراه کردیم در نظر بگیرید. از لوگو های مدرن برای مخاطبان جوان و از لوگو های بسیار ساده و رسمی برای مخاطبان دولتی و اداری و از لوگو های مفهومی برای مخاطبان خانم خود استفاده کنید. مورد اخر معجزه میکند !

برندسازی

لوگو را نه زیاد مفهومی کنید که غیر قابل تشخیص باشد و نه بسیار ساده باشد که دیگر لوگو نباشد.

 

در پایان سعی کنید کلمات برند شما در صفحه کلید نزدیک به هم باشند تا تایپ ان راحت تر باشد ، تلفظ آن  نباید برای عموم سخت باشد قبل از انتخاب برند از کودکان بخواهید که برند شمارا تلفظ کنند اگر انها نتوانستند سراغ نام های دیگری بروید.
حروف نباید غلط انداز از لحاظ املایی باشند . و هر کسی که پایین ترین سطح سواد را دارد بتواند به راحتی ان را بنویسد.

مهمترین کاربرد های داشتن یک برند خوب و مفهومی داشتن مشتریان بیشتر و همین طور وفاداری مشتریان خواهد بود و اعتماد سازی قبل از جذب مشتریان خواهد بود

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.