تاثیرIP اختصاصی در سئو

آیا IP اختصاصی در سئو تاثیر دارد؟

به بررســـی موضوع تاثیرIP اختصاصی در سئو خواهیم پرداخــــت. با سایت تخصصی iranvps همراه باشید.

مطلب مرتبط:آشنایی با سایت ارزیابی سئو و محتوا Woorank

بعضی اوقات مشاوران سئو به مشتریان خود پیشنهاد میکنند تا برای سئو بهتر IP اختصاصی برای خودشان داشته باشند.با این حال، این مسئله بطور کامل درست نیست که داشتن IP اختصاصی موقعیت شما را در نتایج جستجو بهتر بکند.

اجازه دهید نگاهی نزدیکتر به این سوال داشته باشیم.

کارآیی و سرعت :

سرعت وبسایت شما اساسا نتایج جستجوی شما را تحت تاثیر قرار میدهد. بنابراین شما همیشه باید در تلاش باشید که سرعت وبسایتتان را تا جائیکه امکان دارد بیشتر کنید.

اگر اکانت شما با یک اکانت دیگر از یک سرور هاستینگ مشترک بهره ببرد، وبسایت شما به احتمال زیاد همان IP را با یک وبسایت دیگر که دارای ترافیک بالاست، به اشتراک میگذارد. بخصوص اگر آن وبسایت بازدید کننده زیاد و محتوای سنگینی داشته باشد در این حالت میتواند وبسایت شما را کند بکند. و سرعت سایت همانطور که بر روی موقعیت شما در گوگل تاثیر میگذارد، بر روی سئو سایتتان نیز تاثیر گذار خواهد بود.با وجود آن نیز، این بدان معنا نیست که داشتن IP اختصاصی وبسایت شما را سریعتر میکند.

خوشبختانه، روشهای بهینه سازی زیادی برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری وب سایت ها وجو دارند.اگر شما یک وبسایت وردپرس داشته باشید میتوانید به این راهنمایی در مورد بهینه سازی و سرعت بخشیدن به وبسایت ها مراججعه کنید.شما میتوانید وبسایت خود را با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند سرعت صفحه گوگل چک بکنید تا از این طریق نتایج سرعت وبسایتتان را پس از هر مرحله و بهینه سازی آیتم های مورد نظر بررسی کنید.شما می توانید برنامه های SSD کسب و کار خود را با دیسک های SSD خالص، سریع تر و قابل اطمینان تر بوجود آورید.SSD عملکردی بهتر برای مصرف کنندگان فراهم می کند (به ویژه برای وب سایت های بزرگتر و سنگین مانند فروشگاه های محبوب Magneto یا وبلاگ های بسیار شلوغ وردپرس).

یک سرور با دیسک های SSD میتواند اطلاعات را سریعتر از هارد دیسک استاندارد یا یک سیستم ترکیبی که شامل چندین سرور با یک ذخیره خارجی SSD مشترک است، بخواند. دیسکهای SSD نسبت به سقوط، ضربه و نیروهای جی مقاوم هستند و به آرامی اجرا شده ، زمان دسترسی کمتری داشته و در مقایسه با HDD تاخیر کمتری دارند.

عملکرد بهبود یافته با افزایش سرعت خواندن و نوشتن بر روی دیسک های SSD به دست می آید، که این امر وب سایت ها را قادر می سازد تا سریعتر بارگذاری شوند. با استفاده از SSD یک سرور می تواند بطور کلی درخواست های خواندن و نوشتن را قبل از ناپایدار شدن مدیریت کند، که این کار میتواند ثبات سرور و زمان آپ تایم را تثبیت کند.حتی در اوج فعالیت ، درخواست های ورودی و خروجی پشتیبان گیری می توانند انجام شوند.

امنیت :

در سرور مشترک، وب سایت شما می تواند یک آدرس IP را با یک وب سایت دیگر که به عنوان بدافزار مشخص شده است، به اشتراک بگذارد.در چنین مواردی، برخی از برنامه های امنیتی شبکه می توانند IP شما را نیز بدافزار معرفی کنند و  وبسایت شما را غیر قابل دسترس بکنند. همچنین برخی از آنتی ویروس ها ممکن است تمام وبسایت هایی که IP یکسانی دارند را به عنوان بدافزار را علامت بزنند که این مسئله باعث نشان  دادن هشدارهای دروغین در برابر وبسایت می باشد که این نوع هشدارها در بسیاری از مرورگرهای مدرن نمایش داده می شوند (مثلا “این سایت ممکن است به کامپیوتر شما آسیب برساند” یا “وب سایت پیش رو شامل نرم افزارهای مخرب است”). بنابراین داشتن یک IP اختصاصی می تواند یک راه خوب باشد. اگر می خواهید یک IP اختصاصی را سفارش دهید، راهنمایی های گرفتن یک IP خاص را بررسی و مطالعه نمایید.

SSL :

گواهینامه های SSL ، رمزنگاری ترافیک را به سایت شما تایید می کند. معمولا این امر مورد نیاز وب سایتهای تجارت الکترونیک و وب سایت هایی که اطلاعات شخصی را ذخیره می کنند، می باشد.

با نسخه c Panel 11.38 و بالاتر، ما شروع به پشتیبانی از تکنولوژی SNI کردیم که اجازه می دهد چندین گواهینامه SSL را بر روی یک آدرس IP مشترک ایجاد کنیم.بنابراین، یک IP اختصاصی برای ایجاد گواهی SSL ضروری نیست.با این حال، داشتن گواهینامه های  SSL کم در یک آدرس IP مشترک، ممکن است با نسخه های قدیمی تر مرورگرهای نامعروف و یا قدیمی سازگار نباشد. در این مورد، تمام بازدیدکنندگان این وبسایت ها یک پیام حاوی اطلاعات مربوط به اتصال نامعتبر دریافت می کنند،در واقع وب سایت از طریق پروتکل HTTPS در دسترس خواهد بود. آدرس اختصاصی IP برای جلوگیری از چنین مسائلی کمک می کند. در اینجا لیستی از مرورگرهایی که از SNI پشتیبانی می کنند، مشاهده خواهید کرد:

مرورگرهای دسکتاپ :

اینترنت اکسپلورر 7 و نسخه های جدیدتر آن و در ویندوز ویستا و نسخه های جدیدتر آن
اینترنت اکسپلورر (هر نسخه) در ویندوز XP از SNI پشتیبانی نمی کند
موزیلا فایرفاکس 2.0 و نسخه های جدیدتر آن· اپرا 8.0 (2005) و نسخه های جدیدتر آن (پروتکل TLS 1.1 باید فعال باشد)

گوگل کروم:

پشتیبانی در ویندوز ویستا و  نسخه های جدیدتر آن
پشتیبانی از ویندوز XP در کروم 6 و بالاتر
پشتیبانی از OS X 10.5.7 در کروم v5.0.342.1 و بعد از آن

Safari 2.1 و نسخه های جدیدتر آن :

پشتیبانی شده در OS X 10.5.6 و بعد از آن
پشتیبانی در ویندوز ویستا و بعد

مرورگرهای موبایل:

موبایل سافاری برای iOS 4 و بالاتر
مرورگر پیش فرض Android در Honeycomb (v3.x) و بعد
ویندوز Phone 7

این مستقیما به SEO تاثیر نمی گذارد، اما باید ذکر شود.

سئو و آدرس های IP مشترک :

ممکن است اتفاق بیافتد که وبسایت شما در یک سرور مشترک با یک وبسایت که به عنوان «هرزنامه» در نظر گرفته شده است میزبانی شده و وبسایت شما در این مورد بطور منفی تحت تاثیر قرار بگیرد.با این حال، ما به طور مداوم برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در سرورهای خودمان در حال تلاش هستیم.

گوگل متوجه می شود که وب سایت می تواند در هاستینگ مشترک باشد و شما نمی توانید وب سایت هایی  که با یک زیر شبکه IP یا IP مشترک هستند را کنترل کنید.با این حال، اگر برخی از وب سایتهای اسپم در IP  یکسانی وجود داشته باشند و تنها یک وبسایت عادی وجود داشته باشد ، آن یکی بدتر بنظر می آید و جای نگرانی نیز دارد. از سوی دیگر، هنگامی که یک وب سایت “هرزنامه” و یک وبسایت “عادی” در آی پی یکسانی وجود داشه باشند (مانند بسیاری از هاستینگهای مشترک)، در اینصورت هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

به عنوان مثال، شما یک وب سایت بنام yourwebsite.com دارید که این وبسایت دارای یک میزبان و یک IP با یک چندرسانه ای وردپرس بزرگ میباشد و از آن به عنوان یک مزرعه لینک برای تولید لینک های وب سایت های هرزنامه ای استفاده می شود تا از طریق آن بتوان در موتور جستجوگر رتبه خود را ارتقا داد.در این صورت، وب سایت شما برای به اشتراک گذاشتن همان IP به عنوان مزرعه لینک به دلیل متخلف بودن، که شامل هزاران سایت دیگر در شبکه است، جریمه خواهد شد.

سایت Penguin که توسط Google بهبود یافته است،الگوریتم رتبه بندی جستجوی خود را بهبود داده و به وب سایت های که در یک شبکه لینک شرکت میکنند، می پردازد.

نظارت بر وب سایت شما برای مسائل مختلف :

1. استفاده از جستجوی IP معکوس

شما همیشه می توانید ببینید که چه کسی هاستینگ آدرس IP شما را به اشتراک دارد.بسیاری از ابزارهای رایگان برای جستجو IP معکوس در اینترنت وجود دارد. به عنوان مثال، تصویر پایین یکی از راه ها می باشد :

تاثیرIP اختصاصی در سئو

تاثیرIP اختصاصی در سئو

2. ابزار وب مستر گوگل مانیتور

شما می توانید وب سایت خود را به Google Webmaster Tools اضافه کنید و هشدارهای ایمیل خود را فعال کنید و در اینصورت اگر آنها یک هشدار برای شما ارسال کنند، میتوانید از طریق این ابزار آن اعلان را دریافت کنید.

بعنوان مثال :

 

3. برطرف کردن هشدارهای لینک

اگر مشکلی در وب سایت پیدا کردید و یا از طریق Google Webmaster Tools توسط گوگل از مشکلی مطلع شدید، می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • با ارائه دهنده خدمات هاستینگ خود تماس بگیرید و از آنها درخواست ارائه یک IP دیگر را بدهید.
  • درخواست بازبینی دوباره  را در Google Webmaster Tools ارسال کنید.

نتیجه گیری

ممکن است استثنائاتی در این قاعده وجود داشته باشند، اما به طور کلی نیازی به داشتن آدرس IP اختصاصی برای بهبود SEO نیست. همیشه وب سایت خود را توسط ابزار وب مستر گوگل بررسی و وب سایت های میزبانی شده مشترک خود را نظارت کنید تا از وب سایت خود محافظت کنید و فراموش نکنید که به امنیت و بهینه سازی وب سایت خود توجه کنید.

موارد بسیاری هستند که مرتبط با SEO می باشند و باید قبل از اینکه یک آدرس اختصاصی IP برای خود اختصاص دهید، به آنها تمرکز کنید. به عنوان مثال، شما می توانید راهنمایی های وب مسترگوگل را برای اطلاعات بیشتر چک کنید.

اگر هنوز فکر می کنید که شما نیاز به یک آدرس اختصاصی آی پی دارید، از خود بپرسید چرا ؟ تا شما و ارائه دهنده خدمات میزبانی شما بتوانند راه حلی مناسب برایتان پیدا کنند.

 

منبع: www.namecheap.com