محتوایاتی که توسط موتور های جستجو قابل روئیت نیست

محتوایاتی که توسط موتور های جستجو قابل روئیت نیست

محتوایاتی که توسط موتور های جستجو قابل روئیت نیست

در این مطلب قصد داریم محتوایاتی که توسط موتور های جستجو قابل روئیت نیست را بصورت موردی برای شما کاربران عزیز تشریح نماییم. ولی در ابتدا باید برایتان توضیح دهیم که فایده دانستن این موضوع چیست؟ دانستن اینکه محتوایاتی که توسط موتور های جستجو قابل روئیت نیست، می‌تواند به شما بعنوان یک طراح سایت کمک بسیاری نماید که در سرانجام آن، می‌توانید محتویاتی مناسب برای صفحه وب سایت خود گزینش نمایید و به ربات‌ها  در درک کردن هرچه مناسـب تر محتوای وب‌ سایت کمک نمایید. امیدواریم مقاله محتوایاتی که توسط موتور های جستجو قابل روئیت نیست مورد توجه شما قرار بگیرد و برایتان مفید باشد. تا پایان مقاله با ما همراه باشید

 

محتوایاتی که توسط موتور های جستجو قابل روئیت نیست

محتوایاتی که توسط موتور های جستجو قابل روئیت نیست

فایل‌های فلش:

گوگل اظهار کرده ‌است که قادر هست تنها بعضـی از اطلاعات را از فایل‌های فلش استخراج نماید ولی  در واقع این‌کار برای آن خیلی سخت خواهد بود چرا که فایل فلش یک رسانه تصویری می باشد. وقتی که طراحان سایت از فلش برای طراحی وب سایت خود بهره گیری نمایـند قاعدتا نوشته‌ای وجود نخواهد داشت که بتواند آن فایل را تفسیر نماید که در چه مورد می باشد.
از این‌رو بیشتر طراحان از ‌HTML بعنوان جایگزینی برای فلش بهره گیری می‌نمایـند چرا که موتورهای پیدا کردن با HTML5 رابطه بهتری دارند.

صوتی و تصویری:

درست شبیه تصاویر، تفسیر فایل‌های صوتی و تصویری نیز برای موتورهای پیدا کردن سخت خواهند بود چرا که حاوی هیچ محتوایی برای تفسیر و توصیف نمی‌باشند .اما استثناهایی نیز وجود دارند، برای مثال موتورهای پیدا کردن قادر خواهند بود مقـداری ‌اطلاعات را از تگ‌های ID3 از فایل‌های MP3 استخراج نمایند. این می‌تواند یکـی از عـلت ها ی باشد که بیشتر طراحان به همراه فایل‌های صوتی و تصویری خود متنی را همراه می‌نمایـند تا به رساندن مفهوم آن‌ها به موتورهای پیدا کردن کمک نمایـند .

محتوای موجود در یک برنامه:

این مورد به Ajax و فرم‌های دیگری از جاوااسکریپت اشاره دارد که به شیوه پویا محتویات را در صفحه وب ما بارگذاری می‌نمایـند . گوگل اعلام کرده ‌است که اگرچه هم اکنون خواندن دستورات جاوا اسکریپت کاری سودمند هست اما هچنان محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارند.
بسیار عادلانه خواهد بود چنان چه بگوییم گوگل بیشتر دستورات جاوااسکریپت را می‌تواند اجرا نماید ولی کماکان نکات ی وجود دارند که در انجام آن‌ها با مساله مواجه می‌شود.

IFRAM ها:

معـمولا تگ‌های iframe در دو صورت مورد بهره گیری طراحان وب قرار می‌گیرند:

– قراردادن محتوا از مکانی از وب سایت خود  در مکانی دیگر از وب سایت

– قراردادن محتوا از سایتی دیگر در صفحه وب خود

در اینصورت گوگل شانس دارد با این محتویات بعنوان قسمتـی از محتوای سایت شما رفتار نکند بخصوص چنان چه آن‌ها از وب سایت دیگری به وب سایت شما آورده شده باشند .تا به امروز گوگل مطالب موجود در iframeها را نادیده گرفته هست که اما شانس دارد استثناهایی هم برای این قاعده کامل پیش آمده باشد.

موتورهای پیدا کردن در برخورد ظاهری احتمالا خیلی ساده بنظـر برسند: نوشتن یک سوال ، زدن کلید پیدا کردن و درنهایت مشاهده نتایجی بیشمار.
اما این رضایتمندی برای شما بوسیـله مجموعه پیچیده‌ای از فرآیندها و پردازش‌ها در پشت صحنه هر موتور پیدا کردن فراهم می‌شود که به شناسایی مطالب مشابه کمک می‌نمایـند و در سرانجام آن ، موتور پیدا کردن می‌تواند اعمالی شبیه پیدا کردن دستورالعمل‌ها، پژوهش در مـورد محصولات و پاسخگویی به پرسشها را انجام دهد.
اما شما چرا می بایست مراقب یاشید؟
آشنایی با مفاهیم مهـم و اتفاقی که در پشت صحنه موتورهای پیدا کردن رخ می‌دهد به شما در سازماندهای وب سایت کمک بسیاری می کنـد تا جایی که بتوانید مطالب و محتویات وب سایت خود را سازگار و قابل فهم برای موتورهای پیدا کردن درج نمایید.

خب دوستان به انتهای مقاله محتوایاتی که توسط موتور های جستجو قابل روئیت نیست رسیدیم. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم. با سایر مقالات تخصصی در زمینه سرور مجازی و هاستینگ در این سایت ما را همراهی بفرمایید