در این آموزش قصد داریم به معرفی سرویس های مختلف هاستینگ بپردازیم. آشنایی بیشتر با این سروریس ها شمارا در انتخاب یک هاست مناسب برای وبسایت یار خواهد کرد.

اگر با واژه هاست آشنایی ندارید

هاست از نظر لغوی به معنای میزبان می باشد. هاست را می توان مثل یک مجتمع مسکونی در نظر گرفت که در طبقات مختلف آن میزبانی از سایت های مختلف صورت می گیرد. ممکن از است یک هاست از سایت های مختلفی میزبانی نماید که متناسب با فضای سرور و رم و قدرت پردازنده.

هاستینگ اشتراکی

یکی از مقرون به صرفه ترین سرویس ها می باشد. از نام سرویس مشخص است که یک سرور بین وبسایت های مختلف تقسیم بندی می شود. تمامی منابع هاست بین سایت هایی که در آن هاست مشترک هستند تقسیم خواهد شد. و به دنبال همین موضوع هزینه های آن نیز کمتر می شود.در واقع هزینه یک سرور را اعضا داخل سایت به صورت مشترک حساب می کنند.

هاستینگ

 

اگر شما یک سایت تازه تاسیس دارید پیشنهاد می کنیم که از این سرویس استفاده نمایید که هزینه های کمتری دارد.

هنگام خرید سرویس توجه باشید که مبلغ آن بسیار ارزان تر از اطلاعات هاست نباشد. زیرا معمولا هاست های اشتراکی ارزان دارای اعضا بیشتر می باشند و در نتیجه روی سرعت سایت شما نتیجه مستقیم خواهد داشت.

هاستینگ اختصاصی

اگر شما دارای ترافیک پایینی می باشید این سرویس مناسب شما نخواهد بود. ولی اگر ترافیک شما بالا می باشد مناسبترین سرویس ممکن برای شما می باشد.
هاستینگ
در این نوع سرویس تمامی منابع و فضای یک وب سرور در اختیار سایت شما قرار می گیرد. و شما هیچ شریک دیگری داخل سایت نخواهید داشت. البته درصورت نبود شریک شما باید تمامی هزینه های وب سرور را پرداخت کنید که قطعا بیشتر از هاست اشتراکی هزینه بر خواهد بود.

هاستینگ Collocated

در این روش خودتان باید سرور را خریداری نمایید و به شرکت هاستینگ مربوطه بدهید تا در کنار سرور های دیگر خود آن را نیز نصب کند. از مزیت های این هاست این است که مدیریت سرور تماما در اختیار شما قرار دارد و به راحتی می توانید هرگونه نرم افزار و اسکریپت را روی سرور خود نصب نمایید.
این سرویس نیز برای سایت های پر ترافیک مناسب می باشد اما سایت های زیادی به این روش علاقه مند نیستند و از همان سرویس های بالا متناسب با ترافیک خود استفاده می کنند. ایران وی پی اس ارائه دهنده هاست نامحدود با کیفیت عالی می باشد .

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.