روش های بررسی وضعیت هاست

در این پست قصد داریم به معرفی روش های بررسی وضعیت هاست برای شما کابران عزیز بپردازیم . همانطور که می دانید راه های زیادی برای چک کردن هاست وجود دارید که در این مقاله سعی شده همه این راه های را به صورت مختصر و مفید گرد آوری شود. امیدواریم مقاله روش های بررسی وضعیت هاست مورد توجه و کابرد شما قرار بگیرد.

روش های بررسی وضعیت هاست

روش های بررسی وضعیت هاست

من نوشتن قسمتـی از این مقاله را با خواندن مقاله  Download Squad article که یک پست با عنوان ” آیا این وب سایت برای تمام یا تنها برای من غیر قابل مشاهده یا زیـر میباشد؟ ” الهام گرفتم و تصمیم برای نوشتن این مقاله و راه های فهمیدن غیر فعال بودن وب سایت را کردم. در خود این مقاله پرسشها دیگری هم از مردم بیان شده بود مثل این که چه سرویسی برای تشخیص زیـر بودن وب سایت در اینترنت ذکر شده است؟ یا زیـر بودن وب سایت مساله از طرف کاربر هست یا خود هاست؟ برخـی ها هم در کامنت یاد کرده اند که سرویس های بررسی وب سایت نتایج نادرستی دارد و این سرویس ها وقـت تا وقـت چک می نمایـند و نتایج آنان وقتی میباشد. این گونه سؤال ها من را قانع نمـود تا من هم کامنتی از راه های تشخیص زیـر بودن واقعی وب سایت بنویسم.

را ه های بررسی این که وب سایت زیـر است یا بالا در حال اجرا می بایست سریع باشد شما نمی خواهید زمان خود را برای تجزیه و تحلیل فایل های لوگ بزرگ تر هدر بدهید. در این مقاله شیوه هایی برای بررسی وب سایت در چند ثانیه اسـت و نتایج هم در چند ثانیه اخذ خواهید کرد.

اگر شما هم شیوه های دیگری هم اطلاع داریـد آن را در کامنت بنویسید و من آن را بازبینی می کنم و چنان چه که درست بود آن را هم به این مقاله اضافه خواهم کرد

 

روش های بررسی وضعیت هاست عبارتند از:

1 ) ping

Ping  در واقع یک پیغام سلام به سرور می فرستد و در انتظار جـواب آن می ماند. چنان چه جـواب طول بکشد در سرانجام timeout رخ می دهد . Ping یک مقیاس حد گیری در ثانیه میباشد.

فرمان نوشتاری آن در windows و لینوکس یکسان میباشد. تنها کلمه ping را با مقصد وارد نمایید حالا مقصد خواهـد توانست یک آی پی آدرس باشد یا یک نام دامنه و منتظر جـواب آن بمانید در جـواب نتایج برای شما معیـن می شود .

یکـی از اسکریپت های آنلاین سرور پینگ که در Ping.eu واقع شده هست عرضه دهنده ابزارهای شبکه ای دیگر مثل Traceroute و port چک میباشد.

2 ) Traceroute

شما خواهید توانست با Tracerouter یک لیست از همـه جاده های شبکه ای  که شما از آن گذر می نمایید تا به مقصد خود برسید مقایسه نمایید . این جاده ها همـان داده های شما میباشند که می خواهند به مقصد مورد نظـر خود برسند. چنان چه همه چیز خوب باشد می بایست مقصد در انتهـا به نظـر برسد. چنان چه این طور نبود شما با timeouts در راه روبرو شده اید.

ابزار Traceroute از دانشگاه Princeton اسـت که نشانگر Traceroute میـان دانشگاه و سایـر سرورها بروی اینترنت میباشد. شما خواهید توانست آی پی یا نام دامنه سرور را برای بررسی وارد نمایید .

Tracert یک دستور هست که شما خواهید توانست از آن در windows برای ردیابی راه میـان کامپیوتر خود و مقصد بهره گیری نمایید . و دستور tracert IP یا tracert domain برای این منظور در لینوکس بهره گیری نمایید .

3 ) Domain Name System ) DNS )

ارور های DNS زیـادتر هنگامی که یک وب سایت تازه ثبت شده و یا در حال انتقال به یک سرور دیگر اسـت رخ می دهد. اغلب کمی وقـت برای ایجاد رسانی رکورد های DNS و اشاره به سرور تازه نیاز دارد. DNS فراهم نمایـند ه اطلاعات مثل یک دفترچه تلفن میباشد. نام دامنه برای انسان های گذاشتن چون اغلب خیلی سخت هست آدرس آی پی برای مثال ( 64. 233.161.18 برای گوگل ) به خاطر بسپاریم. مـوارد DNS وقتی رخ می دهد که سرور یا همـان (Nameservers ) که مسؤلیت ترجمه نام دامنه به آی پی آدرس را دارد هنوز آی پی آدرس قدیم را در رکورد خود دارد چنان چه که وب سایت بروی یک آی پی آدرس تازه در حال اجرا میباشد.

شما خواهید توانست اسکریپت گزارش آنلاین DNS برای اخذ گزارش های دقیق بهره گیری نمایید . نتایجی که به رنگ سبز نشان داده می شوند یعنی خوب اسـت نتایجی که به رنگ قرمز یعنی ارور هایی وجود دارد و رنگ زرد هشدارها میباشند.

4 ) Proxies

پروکسی خواهـد توانست برای تهیه اتصال به وب سایت ها حتی چنان چه مسیر مستقیم از کامپیوتر شما به آنان به نحوی مسدود باشد بهره گیری شود. شما خواهید توانست با کامپیوتر دوست خود به سروری که شما نتوانستید با آن اتصال بر قرار نمایید متصل شوید چنان چه عمل نمـود پس اشکال از کامپیوتر خود شما و اتصال شما خواهد بود.

شما خواهید توانست صدها وب مبتنی بر پروکسی در Proxy.org پیدا نمایید .

5 ) از فردی سؤال نمایید

اگر شما رابطه مستقیم با کابران خود دارید از آنان در خواست نمایید که وب سایت ویژه ای که شما می خواهد بازبینی نمایـند و آن را چک نمایـند که قابل مشاهده اسـت یا نه اما این راه علمی نیسـت ولی شانس دارد برخـی وقت ها هم سودمند باشد 4 راه بالا علمی و نتایج دقیق و اثر بخش ی را نشان خواهند داد.

خب دوستان به انتهای مقاله آموزشی روش های بررسی وضعیت هاست رسیدیم . از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم. جهتت مشاهده اطلاعاتی در مورد سرور مجازی کلیک کنید.