ابزارهای آزمایش سرعت سایت

در این پست قصد داریم با معرفی ابزارهای آزمایش سرعت سایت در خدمت شما کاربران عزیز باشیم. در ابتدا سعی شده اهمیت سرعت سایت بیان شود و در ادامه به بررسی ابزارهای آزمایش سرعت سایت پرداخته است. امیدواریم این مقاله مورد توجه و کاربرد شما قرار بگیرد.

سرعت سایت پارامتری نمی بـاشد که بتوان به آسانـی از آن گذشت، به ویژه از وقتی که بعنوان پارامتری در بهینه سازی سایت (سئو) قرار گرفته حساسیت ها روی آن زیـادتر شده می باشد.

هرسایتی می بایست سرعت بارگذاری مناسب کاربران داشته باشد بارها پیش آمده که شما از دیدن سایتی که سرعت بارگذاری کمی دارد صرف نظـر کرده باشید. این مقوله دربـاره سایت های فارسی با دقت سریع زیـر اینترنت در ایران زیـادتر ارزش پیدا می کند در هر صورت جدا از بهره گیری هاست مناسب برای سایت راه هایی برای افزوده شدن سرعت لود وبسایت ها است از جمله بهره گیری از عکس های کم سایز در سایت ، بهره گیری کمتر از فلش و بهره گیری از فایل Gzip که هر یک اندکـی سرعت لود شما را افزوده شدن می دهد.

ابزارهای آزمایش سرعت سایت

ابزارهای آزمایش سرعت سایت

ابزارهای آزمایش سرعت سایت عبارتند از:

ابزار PingDom :

این آزمون برای لود کامل یک صفحه با همه اشیاء درون آن از جمله عکس های ، HTML ، جاوا اسکریپت ، CSS ، فلش فریم در نظـر گرفته شده می باشد. وقـت بار بر روی همه اشیاء  بارگذاری شده بر روی سایت را با یک نمودار میله ای می گـردد مشاهده نمـود .

از لینک زبر میتونید به صفحه ابزاری که امروز به شما معرفی می کنیم رجوع نمایید :

ابزارهای آزمایش سرعت سایت

ابزارهای آزمایش سرعت سایت

بعد از داخل به صفحه این ابزار ، در بخـش مشخص شده در بالای صفحه آدرس سایت یا وبلاگ خودتون رو وارد نمایید و دکمه Test Now رو بزنید .

چند لحظه منتظر بمونید تا نتایج آزمایش سرعت شبیه عکس پایین برای شما نمایش داده بشه :

ابزارهای آزمایش سرعت سایت

ابزارهای آزمایش سرعت سایت

همان گونه که در عکس بالا می بینید در باکس مشکی رنگ بالا ، نتایج کامل از حد ، سرعت لود شدن صفحه و … نمایش داده میشه . در پایین اون هم به تفکیک ، سرعت لود شدن فایل های مختلـف داخل سایت آورده شده که با دقت سریع لود شدن هر کدوم از فایل ها میتونید متوجه بشید کدوم فایل اثر زیادتری در لود شدن سایت شما داره . شما میتونید برای اون فایل هایی که نماید لود میشن به فکر چاره باشید . سایز شون رو کم نمایید و اگه لازم و ضـروری نیستن حذفشون نمایید !
:: در این صفحه سه تب دیگه هم وجود داره . در تب Performance Grade می تونید نمره هایی رو که به عملکرده ای مختلـف سایت شما داده شده ، ببینید و برای از میـان بردن مساله بخـش هایی که نمره زیـر گرفتند اقدام نمایید .
:: در تب Page Analysis هم اطلاعات سودمند و درصدهای مختـلفی دربـاره بخـش ها و اقسام فایل های موجود در سایت آورده شده که برای آنالیز سرعت لود شدن صفحه سایت شما سودمند و کاربردیه .
:: در تب پـایان (History) هم تاریخچه آزمایش هایی که شما برای وب سایتتون انجام دادید رو در استـایل نمودارها و لیست های جذاب می تونید مشاهده نمایید و موقعی انجام تغیرات و آزمایش دوباره میتونید نتایج تغیرات رو با نتایج قبلی مقایسه نمایید.

 

وب سایت GTmetrixh

سایت GTMetrix  به شما کمک میکنه تا از PageSpeed یا همون سرعت بارگزاری سایت باخبر بشین و ضمناً با عرضه برخـی راه کارها شیوه هایی رو برای بهبود PageSpeed عرضه میده.

GTMetrix در واقع از استانداردهایی که گوگل به عنوان ملاک قرار داده بهره گیری میکنه. این آدرس صفحه بازبینی PageSpeed سایت شما به کمک گوگل هست که اما ایرانی ها توانایی دسترسی بهش رو ندارن مگه با یکم خلاقیت! ضمناً گوگل یه افزونه برای این کار طراحی کرده که این کار رو انجام میده ، این افزونه هم برای Chrome, Firefox قابل دسترس هست.

خوب حالا که ما نمیتونیم از این امکانات گوگل استفاده کنیم بـعد برترین مورد همین بهره گیری از سایت GTMetrix هست.

بعد اینکه آدرس سایت مورد نظـر تون رو در بخـش “Analyze Performance of” وارد کردین، روی دکمه “Go!” کلیک کنین تا عملیات بازبینی سایت آغاز خواهد شد.

بعد از مدت کوتاهی صفحه ای به شکل پایین باز می گـردد که نتایج بازبینی انجام شده رو بهتون نشون می دهد.

ابزارهای آزمایش سرعت سایت

ابزارهای آزمایش سرعت سایت

سرانجام حاصل از دو قسمـت اصلی Summary و Breakdown تشکل شده:

اطلاعات نمایش داده شده در Summary : این بخـش نمایش آماری اطلاعات بدست اومده در بخش Breakdown رو نشون میده.

Page Speed Grade: تو این قسمت به کمک یک درصد (۸۵%) میزان بهینه بودن مسائـل موجود در بخش Breakdown رو مشاهده میکنین.

YSlow Grade: در این بخـش هم مثل بخـش قبل یک درصد (۸۳%) به شما نمایش داده شده با این فرق که این مرتبه ملاک های موجود در بخش YSlow واقع در Breakdown مد نظـر قرار گرفته. YSlow ابزار و استانداردهای یاهو برای PageSpeed هست.

Page load time: زمان بارگزاری سایت رو بر حسب ثانیه نشون میده (۱۱.۴۴s).

Total page size: سایز صفحه ای که اون رو مورد بازبینی قرار دادین (۶۷۲KB).

Total number of requests: تعداد تقاضـای هایی که به سرور برای بارگزاری بخـش های مختلـف سایت ارسال میشه (۵۷).

نکته : هر چه تعداد تقاضـای های رد و بدل شده میـان سرور و مرورگر کمتر باشه هم فشار کمتری به سرور وارد میشه و هم سرعت سایت بالاتر میره.

اطلاعات بدست آماده در Breakdown :

بخش Breakdown در GTMetrix از چهار زبانه تشکیل شده که به ترتیب پایین هستن :

PageSpeed : اطلاعات بدست اومده از بازبینی سایت با الگوریتم های گوگل رو نشون میده.

YSlow : اطلاعات بدست اومده از بازبینی سایت با الگوریتم های یاهو رو نشون میده.

Timeline : تو این قسمـت با بهره گیری از نمودار وقـت بارگزاری هر قسمـت رو نشون میده. میشه اطلاعات سودمند ی رو از روش بارگزاری سایت تو این قسمـت گیری آورد.

History : در این قسمـت تاریخچه ای از بازبینی هایی انجام شده بر روی آدرس وارد شده رو نمایش میده تا از افت و خیز اون در فواصل مختلـف اطلاع پیدا کنین.

وب سایت loadimpact.com

با بهره گیری از این سایت میی توانید سایت تان را از نظـر کارائی (Performance) بازبینی و آنالیز نمایید و اطلاعات جامعی دربـاره سایت خودتون بدست بیاورید.

برای آغاز وارد سایت loadimpact شوید و حالا ضـروری است که آدرس سایتتون رو در کادربـاره نظـر وارد نمایید و روی مورد Run free test کلیک نمایید .

اگر در این سایت ابتدا عضو بشین ، امکانات زیادتری رو در اختیارتون میزاره که میتونین از اونا بهره ببرین. پـس از گذشت مدتی اندک نتایج آزمایش در اختیارتون قرار میگیره.

 وب سایت loads.in

ابزارهای آزمایش سرعت سایت

ابزارهای آزمایش سرعت سایت

این ابزار کاربردی برای بررسی سرعت Load سایت از ۵۰ نقطه دنیا می باشد. برای مثال چنان چه سایت شما در کشورهای مختلـف دیگری حاوی بازدید نمایـند ه هست خواهید توانست با گزینش کشور مذکور سرعت Load سایت خود را از آنجا هم چک نمایید . ضمناً این سایت توانایی گزینش مرورگر برای بررسی سرعت Load را در یک Drop down menu هم دارمی باشد.

وب سایت Rapid  Searchmetrics: Website Speed Test

وب سایتی که متـوسـط وقتی Load  صفحات را نشان می دهد .

وب سایت Uptrends HTML web page-test tool

این صفحه آزمونی هست برای وقـت لود شدن و نمایش سرعت صفحات CSS وبسایت از جمله همه امکانات مثل عکس های ، فریم ها ، شیوه نامه ها ، صفحات HTML ، جاوا اسکریپت همی باشد. این آزمون وقـت بار مربوطه اشیاء بر روی سایتتان نشان می دهد  . ضمناً شما قادر خواهید بود جزئیات کامل صفحات HTML خود را تجزیه تحلیل نمایید .

Page Speed Online

صفحه آنلاینی هست که سرعت تجزیه و تحلیل محتوایی صفحات وب را به نمایش می گذارد و ضمناً این سایت سریع ترین Page شما را گزینش و نمایش می دهد و پیشنهادی در حوزه تولید صفحات مناسـب تر عرضه می دهد .

با کم شدن مرتبه صفحه خواهید توانست نرخ پیدا کردن و افزوده شدن سرعت صفحات را خیلی بالا ببرد .

وب سایت Web Page Performance Test

ابزارهای آزمایش سرعت سایت

ابزارهای آزمایش سرعت سایت

شما خواهید توانست یک وب سایت رایگان آزمایش سرعت با امکانات مختلـف در مرورگرهای مختلـف کروم و IE داشته باشید . بهره گیری از این مرورگر خواهید توانست آزمایش های ساده و ضمناً آزمایشات پیشرفته ای از جمله معاملات چند وهله ای ، ضبط فیـلم و مسدود کردن محتوا و بسیار چیزهای دیگر را انجام دهید و نتایج را به شیوه نمودار آبشاری مشاهده نمایید .

وب سایت BrowserMob’s Free Instant Test

یکـی از سریع ترین راههای دسترسی به اطلاعات و عملکرد هر وب سایت بدون نیاز به تهیه یک اسکریپت می باشد.

Slowcop

یک ابزار خیلی جذاب برای اینکه به شما نشان دهد که چه صفحه ای یا اسکریپتی یا عکسی بیشتر از حد سایت شما را نماید می کند . سرانجام آزمایش شگفت انگیز هست ، با چند تغییر ساده خواهید توانست صدها کیلو بایت مرتبه اضافه در وقـت لود شدن سایتتان را کم شدن دهید .

خب دوستان عزیز به پایان مقاله آموزشی ابزارهای آزمایش سرعت سایت رسیدیم . از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.

برای مشاهده اطلاعات در مورد سرور مجازی و سرور اختصاصی کلیک کنید.