نحوه لاگین شدن به کنترل پنل PLESK

با سلام در این پست میخواهیم با آموزش نحوه لاگین شدن به کنترل پنل PLESK در خدمت شما مخاطبان عزیز باشیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه و کاربرد شما قرار بگیرد .

نحوه لاگین شدن به کنترل پنل PLESK

نحوه لاگین شدن به کنترل پنل PLESK

کنترل پنل PLESK  هم بر روی هاست سیستم عامل لینوکس و هم بر روی هاست سیستم عامل windows مورد بهره گیری قرار می گیرد در اینجا میخواهیم نحوه لاگین شدن به کنترل پنل PLESK و مدیریت هاست را به دو طریق به شما آموزش دهیم.

برای ورود به کنترل پنل پلسک خواهید توانست از سه  طریق ورود با IP و دامنه Domain بهره گیری نمایید . (لازم به ذکر هست که از شیوه HostName نیز توانایی ورود به قسمـت مدیریت هاست در پلسک است)

آموزش ورود به مدیریت هاست در پلسک

اولین روش : ورود به مدیریت هاست با وارد کردن آدرس IP

در این روش نخست می بایست IP هاست را در اختیار داشته باشیم، این اطلاعات(IP) پـس از ساختن هاست ، بوسیله ی هاستینگبه ایمیل شما فرستاده می شود  .پسشما براحتی با دارا بودن IP سرور خود همانند نمونه پایین عمل نمایید :

اولین آدرس:  http://123.122.123.122:8880

دومین آدرس:  https://123.122.123.122:8443

مد نظر داشته باشید که بجای ادرس IP بالا (123.122.123.122) می بایست ادرس IP هاست خود را وادر نمایید. در صورتی که شما بخواهید از آدرس اول بهره گیری نمایید ، ورود شما بصورت عادی است و چنان چه که از آدرس دوم بهره گیری نمایید، ورود شما بصورت امن و بر روی پروتکل HTTPS خواهد بود.

مد نظر داشته باشید که در حالت بهره گیری از HTTPS احتمال دارد مرورگر شما در مـورد ورود به صفحه هشداری نشان دهد، برای رفع این پیغام خطا و ادامه دادن آن می توانید روزی گزینه مایلید ادامه دهید کلیک نمایید .در این صورت پیغام خطا از بین می رود .

 

دومین روش : ورود با بهره گیری از دامنه

در این روش پیش از ورود می بایست اطمینان کامل داشته باشید که DNSهای هاست بطور درست و کامل روی دامنه شما ست شده باشند.

(جهت ست شدن DNS خواهید توانست به سایت intodns.com رجوع کنید.)

بعد از اینکه مطمئن شدید که DNS ها ست شده اند و هیچ مشکلی ندارند،خواهید توانست مثل مثال پایین وارد مدیریت کنترل پنل پلسک شوید :

http://domain.com:8880

در این حالت فقط میتوایند از پورت 8080(بدون SSL) بهره گیری نمایید مگر اینکه روی دامنه ی شما SSL نصب شده باشد.

با هر یک از شیوه های بالا که توضیح داه شد عمل نمایید،صفحه ایی برای شما نمایش داده می شود و از شما تقاضـای نام کاربری و رمز گذر می کند که با پر کردن فیلد های نام کاربری و رمز گذر شما به مدیریت هاست پلسک خود دسترسی پیدا می نمایید

خب دوستان به پایان آموزش نحوه لاگین شدن به کنترل پنل PLESK رسیدیم . از توجه و همراهیتان با این مطلب صمیمانه سپاسگزاریم .

شاد و پیروز باشید .