ماژول های PHP

ماژول های PHP و افزونه ها در سرورهای هاستینگ مشترک(بخش3)

در این مطلب به بررسی ادامه ماژول های PHP  و افزونه ها در سرورهای هاستینگ مشترک می پردازیم. با سایت تخصصی iranvps همراه باشید.

مطلب مرتبط:ماژول های PHP و افزونه ها در سرورهای هاستینگ مشترک(بخش2)

magickwand: این ماژول دسترسی PHP به ImageMagick MagickWand API را فراهم می کند. MagickWand API رابط کاربری توصیه شده بین زبان برنامه نویسی C و کتابخانه های پردازش تصویر ImageMagick است. بر خلاف MagickCore C API، MagickWand تنها از چند نوع مات استفاده می کند.

mailparse: mailparse یک فرمت برای تجزیه و تحلیل و کار با پیام های ایمیل است. Mailparse جریان است که به این معنی است که کپی های حافظه در فایل های پردازش را حفظ نمی کند، بنابراین هنگام کار با پیام های بزرگ، کارایی بسیار مفید است.

mbstring:  توابع خاص چند بایتی را فراهم می کند که به شما در برخورد با کدگذاری های چند بایتی در PHP کمک می کند.mbstring تبدیل تبدیل شخصیت رمزنگاری بین جفت ها رمزگذاری ممکن را انجام می دهد.

mcrypt: این یک رابط کاربری برای کتابخانه mcrypt است که از طیف گسترده ای از الگوریتم های بلوک مانند DES، TripleDES، Blowfish (به طور پیش فرض)، 3-WAY، SAFER-SK64، SAFER-SK128، TWOFISH، TEA، RC2 و GOST در CBC پشتیبانی می کند. OFB، CFB و ECB حالت های رمز هستند .

mhash: این تابع در نظر گرفته شده برای کار با mhash است. Mhash می تواند برای ایجاد چکمه ها، هجی کردن پیام ها، کدهای احراز هویت پیام و موارد دیگر استفاده شود. این رابط کاربری به کتابخانه mhash است. Mhash از طیف گسترده ای از الگوریتم های هش استفاده می کند مانند MD5، SHA1، GOST و بسیاری دیگر. برای یک لیست کامل از هاش پشتیبانی شده، به صفحه ثابت ها مراجعه کنید. قاعده کلی این است که شما می توانید به الگوریتم هش از PHP با MHASH_hashname دسترسی داشته باشید. برای مثال، برای دسترسی به TIGER شما از پی اچ پی ثابت MHASH_TIGER استفاده می کنید.

mongo: این افزایش منسوخ شده است به جای آن، پسوند MongoDB باید استفاده شود.

mongodb: راننده PHP MongoDB باید در تقریبا هر سیستم کار کند: ویندوز، مک OS X، یونیکس و لینوکس؛ ماشین آلات کوچک و بزرگ؛ ماشین های 32 و 64 بیتی؛ پی اچ پی 5.3 تا 5.6 ​​(نسخه های قبل از 1.6 نیز پشتیبانی از PHP 5.2). برخلاف extension extension، این افزونه از PHP و HHVM پشتیبانی می کند و در کنار کتابخانه های libmongoc و libbson توسعه یافته است. این API حداقل برای قابلیت های اصلی راننده فراهم می کند: دستورات، نمایش ها، نوشتن، مدیریت اتصال، و سریال سازی BSON. کتابخانه های Userland PHP که به این افزونه بستگی دارند، API های سطح بالایی مانند سازندگان پرس و جو، روش های فردی فرماندهی و GridFS را ارائه می دهند. توسعه دهندگان برنامه باید از این افزونه در ارتباط با کتابخانه پی اچ پی MongoDB استفاده کنند، که همان API های سطح بالا موجود در درایور MongoDB برای زبان های دیگر را اجرا می کند. این جدایی نگرانی ها باعث می شود تا راننده بر روی ویژگی های اساسی تمرکز کند که پیاده سازی فرمت برای عملکرد بسیار مهم است.

msgpack:این برنامه افزودنی API را برای برقراری ارتباط با Serialization MessagePack فراهم می کند.

mssql: این تابع امکان دسترسی به پایگاه داده MS SQL Server را فراهم می کند و این ویژگی ها را دارد: یک پارامتر را به یک روش ذخیره میکند یا به یک روش ذخیره شده از راه دور اضافه می کند، اتصال MS SQL Server را خاتمه می دهد، اتصال سرور MS SQL را باز می کند، اشاره گر ردیف داخلی را انتقال می دهد، یک پرونده ذخیره شده را در پایگاه داده سرور MS SQL اجرا می کند، ردیف به عنوان یک آرایه انجمنی، یک آرایه عددی یا هر دو و یک آرایه ی انجمنی را از ردیف کنونی.  در نتیجه، دسته بعدی رکوردها را برمی گرداند، اطلاعات میدان را دریافت می کند، ردیف را به عنوان شیء می برد، GUID دودویی 16 بایت را به یک رشته تبدیل می کند ، یک پرونده ذخیره شده یا یک روش ذخیره شده از راه دور را راه اندازی می کند، اتصال پیوسته MS SQL و غیره را باز می کند .

mysql: این توابع به شما امکان دسترسی به سرورهای پایگاه داده MySQL را می دهد. این افزونه از PHP 5.5.0 منسوخ شده است و از PHP 7.0.0 حذف شده است. در عوض باید از پسوند mysqli یا PDO_MySQL استفاده شود.

mysqli: فرمت mysqli به شما اجازه می دهد تا دسترسی به قابلیت های ارائه شده توسط MySQL 4.1 و بالاتر را داشته باشید.

mysqlnd: درایور مادری MySQL جایگزینی برای کتابخانه مشتری MySQL (libmysqlclient) است. پسوند پایگاه داده MySQL MySQL extension، mysqli و PDO MYSQL همه با سرور MySQL ارتباط برقرار می کنند. با درایور مادری MySQL در حال حاضر یک جایگزین وجود دارد، به عنوان پسوند پایگاه داده MySQL را می توان برای استفاده از درایور مادری MySQL به جای کتابخانه مشتری های خروجی MySQL کپی شده است.

ncurses: (curses جدید) تقلید نرم افزار رایگان curses در System V Rel 4.0 (و بالاتر) است. با استفاده از قالب ترمینال فورمت، پشتیبانی از پد، رنگ، چندین برجسته، شخصیت های فرم و نقشه برداری کلید های عملکرد است.

nd_mysql: رجیستری مادر MySQL برای PHP (mysqlnd) یک جایگزین مناسبی برای (MySQL Client Library libmysql) زبان اسکریپت PHP است. کتابخانه MySQL برای بهینه سازی به خوبی در PHP پیاده سازی شده است. کتابخانه مشتری MySQL نمیتواند همان بهینه سازی را ارائه دهد، زیرا این یک کتابخانه مشتری عمومی است. کتابخانه mysqlnd با استفاده از زیرساخت PHP C برای یکپارچه سازی از PHP استفاده می کند. علاوه بر این، با استفاده از مدیریت حافظه پی اچ پی، PHP Streams (انتزاع I / O) و روال پردازش پی اچ پی استفاده می شود. استفاده از مدیریت حافظه پی اچ پی توسط mysqlnd انجام میشود به عنوان مثال، صرفه جویی در حافظه را با استفاده از متغیرهای فقط خواندنی (copy on write) انجام می دهند و باعث می شود mysqlnd به محدوده حافظه PHP اعمال شود.

nd_pdo_mysqli: این افزونه به عنوان MySQL بهبود یافته است. این برنامه برای استفاده از ویژگی های جدید موجود در MySQL از نسخه 4.1.3 توسعه داده شد.

nd_pdo_mysql: درایور مادر MySQL جایگزینی برای کتابخانه مشتری MySQL (libmysqlclient) است. درایور مادری MySQL بخشی از منابع رسمی پی اچ پی از PHP 5.3.0 است. پسوند پایگاه داده MySQL MySQL extension، mysqli و PDO MYSQL همه با سرور MySQL ارتباط برقرار می کنند. در گذشته، این فرمت با استفاده از خدمات ارائه شده توسط کتابخانه مشتری MySQL انجام شد. پسوندها بر اساس کتابخانه مشتری MySQL کامپایل شدند تا از پروتکل سرویس گیرنده سرور استفاده کنند. با درایور مادر MySQL در حال حاضر یک جایگزین وجود دارد، به عنوان پسوند پایگاه داده MySQL را می توان برای استفاده از درایور مادری MySQL به جای کتابخانه مشتری های خروجی MySQL کپی شده است. درایور مادری MySQL در C به عنوان یک فرمت پی اچ پی نوشته شده است. با استفاده از درایور مادری MySQL تعدادی از مزایای استفاده از کتابخانه مشتری MySQL ارائه می شود. کتابخانه مشتری MySQL قدیمی توسط MySQL AB (در حال حاضر Oracle Corporation) نوشته شده است و تحت مجوز MySQL منتشر شد. این در نهایت منجر به پشتیبانی MySQL شد به طور پیش فرض در PHP غیر فعال شده است. با این حال، درایور مادری MySQL به عنوان بخشی از پروژه PHP توسعه داده شده است و بنابراین تحت مجوز PHP منتشر می شود. این مسائل مربوط به صدور مجوز را که قبلا مشکل ساز بوده است حذف می کند. همچنین، در گذشته، شما نیاز به ساخت پسوند پایگاه داده MySQL در برابر یک کپی از کتابخانه مشتری MySQL دارید. این به این معنی است که شما نیاز دارید که MySQL را روی یک ماشین نصب کنید که در آن کد اصلی PHP را ساختید. همچنین، زمانی که برنامه PHP شما در حال اجرا بود، پسوند پایگاه داده MySQL در زمان اجرا به فایل کتابخانه مشتری MySQL فراخوانی می شود، بنابراین فایل مورد نیاز برای نصب بر روی سیستم شما است. با درایور مادری MySQL است که دیگر مورد نیست به عنوان آن را به عنوان بخشی از توزیع استاندارد گنجانده شده است. بنابراین شما برای ساخت PHP یا اجرای برنامه های پایگاه داده پی اچ پی نیازی به نصب MySQL ندارید. از آنجا که درایور مادری MySQL به عنوان یک فرمت پی اچ پی نوشته شده است، آن را به کار با پی اچ پی محکم می کند. این باعث افزایش بهره وری می شود، به ویژه هنگامی که به استفاده از حافظه می رسد، زیرا راننده از سیستم مدیریت حافظه PHP استفاده می کند. همچنین از محدودیت حافظه پی اچ پی پشتیبانی می کند. استفاده از خروجی زیر درایور داخلی منجر به عملکرد قابل مقایسه یا بهتر از استفاده از کتابخانه مشتری MySQL است، آن را همیشه اطمینان از کارآمد ترین استفاده از حافظه است. یک مثال از کارایی حافظه این واقعیت است که هنگام استفاده از کتابخانه MySQL Client Library هر ردیف دو بار در حافظه ذخیره می شود، در حالی که با راننده بومی MySQL هر ردیف تنها یک بار در حافظه ذخیره می شود.

oauth: این افزونه OAuth 1.0a را فراهم می کند. OAuth پروتکل مجوز ساخته شده در بالای HTTP است که اجازه می دهد برنامه ها به امنیت دسترسی به داده ها بدون نیاز به ذخیره نام کاربری و کلمه عبور است.

oci8: این توابع به شما امکان دسترسی به اوراکل 12c، 11g، 10g، 9i و 8i را می دهد. آنها از دستور SQL و PL / SQL پشتیبانی می کنند. ویژگی های اساسی شامل کنترل تراکنش، اتصال متغیرهای پی اچ پی به متغیرهایی اوراکل و پشتیبانی از انواع و مجموعه های بزرگ (LOB) می باشد. ویژگی های مقیاس پذیری اوراکل مانند Pooling Resident Connection Pooling (DRCP) و ذخیره سازی نتایج نیز پشتیبانی می شوند.

odlbc: علاوه بر پشتیبانی معمولی ODBC، توابع ODBC متحد شده در PHP به شما اجازه می دهد تا به چندین پایگاه داده دسترسی داشته باشید که معنای API ODBC را برای پیاده سازی API خودشان در نظر گرفته اند.

openssl: این ماژول از توابع OpenSSL برای تولید و تأیید امضا استفاده می کند و برای پر کردن (رمزگذاری) و باز کردن (رمزگشایی) داده ها استفاده می شود. OpenSSL ویژگی های بسیاری ارائه می دهد که این ماژول در حال حاضر پشتیبانی نمی کند.

pcntl: پشتیبانی از فرآیند کنترل در پی اچ پی شیوه یونیکس ایجاد فرایند، اجرای برنامه، مدیریت سیگنال و خاتمه پردازش را اجرا می کند. PCNTL در حال حاضر از مکعب ها به عنوان مکالمه پاسخگویی سیگنال استفاده می کند که بسیار سریعتر از مکانیسم قبلی است. این تغییرات به معنای مشابهی با استفاده از “کنه کاربر” است. شما از بیان declare () برای مشخص کردن مکان های برنامه خود که در آن callbacks مجاز هستند رخ دهد استفاده کنید. این به شما اجازه می دهد که هزینه های بالای رویدادهای ناهمزمان را به حداقل برسانید. در گذشته، کامپایل کردن پی اچ پی با pcntl فعال همیشه این سربار را خراب می کند، حتما اسکریپت شما در واقع pcntl را استفاده می کند. یک تنظیم وجود دارد که تمام اسکریپت های pcntl قبل از PHP 4.3.0 باید آنها را برای کار کردن که برای استفاده از declare در بخش هایی که شما مایل به اجازه تماس ها هستید  و یا فقط آن ها را در کل اسکریپت با استفاده از نحوه جدید جهانی انجام می دهید .

pdf:توابع PDF در PHP می توانند فایل های PDF را با استفاده از کتابخانه PDFlib از PDFlib GmbH ایجاد کنند .

pdo:پسوند Data Objects (PDO) یک رابط کاربری سبک و سازگار برای دسترسی به پایگاه های داده در PHP را تعریف می کند. هر راننده پایگاه داده ای که رابط کاربری PDO را اجرا می کند می تواند ویژگی های خاص پایگاه داده را به عنوان توابع فراخوانی معمول نمایش دهد.

pdo_dblib: یک راننده است که رابط کاربری PHP Data Objects (PDO) را اجرا می کند تا دسترسی از PHP به پایگاه داده های Microsoft SQL Server و Sybase را از طریق کتابخانه FreeTDS فعال کند.

pdo_firebird: یک راننده که رابط کاربری PHP Data Objects (PDO) را اجرا می کند و برای دسترسی به آن از پایگاه داده PHP به پایگاه داده Firebird استفاده میکند.

ماژول های PHP

ماژول های PHP

pdo_mysql: یک راننده است که رابط کاربری PHP Data Objects (PDO) را اجرا می کند تا امکان دسترسی از پی اچ پی به پایگاه داده های MySQL 3.x، 4.x و 5.x را فراهم کند. PDO_MYSQL از پشتیبانی بیانیه های آماده شده موجود در MySQL 4.1 و بالاتر استفاده خواهد کرد.

pdo_odbc: اتصال به پایگاه داده های ODBC یا DB2.

pdo_pgsql: این برنامه افزودنی یک راننده PostgreSQL برای PDO را فراهم می کند.

pdo_sqlite: این PDO_SQLITE یک راننده است که رابط کاربری PHP Data Objects (PDO) را اجرا می کند تا دسترسی به پایگاه های SQLite 3 را فعال کند.

pgsql: پایگاه داده PostgreSQL یک محصول Open Source است. Postgres، که در ابتدا در بخش علوم کامپیوتر برکلی UC توسعه یافت، پیشگام بسیاری از مفاهیم شی-ارتباطی است در حال حاضر در برخی از پایگاه داده های تجاری تبدیل شده است.

phalcon: فالکون یا همان phalcon یک چارچوب کاربردی برای برنامه های کاربردی با کارایی بالا برای پی اچ پی بر اساس الگوی مدل-view-controller (MVC) است. بر خلاف بسیاری از چارچوب PHP، Phalcon به عنوان یک افزونه نوشته شده در C به منظور بهینه سازی عملکرد اجرا می شود. این در نظر گرفته شده است که برای افزایش سرعت اجرا و کاهش استفاده از منابع با هدف دست زدن به درخواست های بیشتر در هر ثانیه از چارچوب هایی قابل مقایسه است که به طور عمده در PHP نوشته شده اند .

phar: پسوند phar یک راه برای قرار دادن تمام برنامه های PHP است را به یک فایل واحد به نام “phar” (بایگانی PHP) برای توزیع آسان و نصب فراهم می کند. علاوه بر ارائه این سرویس، افزونه phar همچنین روش انتزاعی فایل را برای ایجاد و دستکاری فایل های tar و زیپ از طریق کلاس PharData فراهم می کند، به طوری که PDO یک رابط یکپارچه برای دسترسی به پایگاه های مختلف فراهم می کند. آرشیوهای Phar به بهترین شکل به عنوان یک روش مناسب برای گروه بندی چندین فایل به یک فایل واحد مشخص می شوند.

posix: این ماژول شامل یک رابط برای آن دسته از توابع استاندارد تعریف شده در IEEE 1003.1 (POSIX.1) است که از طریق دیگر وسایل استاندارد قابل دسترسی نیستند.

propro:یک تقسیم مجدد قابل استفاده از API proxy property pecl_http  است.

pspell: یک تقسیم مجدد قابل استفاده از API proxy property pecl_http. این توابع به شما اجازه می دهد املا یک کلمه را بررسی کنید و پیشنهادات ارائه دهید.

quickhash: محتوای extensionhighhash حاوی مجموعه ای از کلاس های خاصی است که به شدت تایپ شده اند تا با مجموعه های خاص و پیاده سازی هاش مقابله کنند.

raphf: یک تقسیم مجدد قابل استفاده از دسته پایدار pecl_http و API کارخانه منابع است.

radius: این بسته بر اساس libradius (Remote Authentication Dialing در سرویس کاربر) FreeBSD است. این اجازه را می دهد تا مشتریان را به انجام احراز هویت و حسابداری و با استفاده از درخواست شبکه به سرور های از راه دور وصل کند. این افزونه PECL پشتیبانی کامل برای شناسایی شعاع (RFC 2865) و Radius Accounting (RFC 2866) را فراهم می کند. این بسته در دسترس برای یونیکس (آزمایش شده در FreeBSD و لینوکس) و همچنین برای ویندوز است.

rar: فرمت پی اچ پی برای خواندن آرشیوهای RAR با استفاده از کتابخانه UnRAR همراه است. این فرمت به شما امکان خواندن آرشیوهای RAR را میدهد اما از آرشیوهای RAR پشتیبانی نمی کند، زیرا این کتابخانه UnRar را پشتیبانی نمی کند و به طور مستقیم توسط مجوز آن ممنوع است.

readline: تابع readline یک رابط را به کتابخانه ReadLine گنو پیاده سازی می کند. این ها توابع هستند که خطوط فرمان قابل ویرایش را ارائه می دهند. به عنوان مثال راه Bash به شما اجازه می دهد از کلیدهای جهت دار برای وارد کردن شخصیت ها یا از طریق سابقه فرمان استفاده کنید. با توجه به ماهیت تعاملی این کتابخانه، برای نوشتن برنامه های کاربردی وب کمی استفاده می شود، اما ممکن است  در هنگام نوشتن اسکریپت هایی که از خط فرمان استفاده می شوند مفید باشند .

recode: این ماژول حاوی رابط کاربری برای کتابخانه GNU Recode است. کتابخانه GNU Recode فایل ها را بین مجموعه های مختلف کدگذاری کرده و به کدگذاری سطحی تبدیل می کند.

reflection: پی اچ پی 5 همراه با یک API انعکاس کامل ارائه می دهد که توانایی تغییر کلاس ها، رابط ها، توابع، روش ها و برنامه های افزودنی را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این، API انعکاسی را که ارائه می دهد راه هایی را برای بازیابی نظرات doc برای توابع، کلاس ها و روش ها بوجود می آورد.

با ادامه ی فرمت های ماژول PHP در بخش بعدی این مطلب همراه باشید.

منبع: www.namecheap.com