ماژول های PHP

ماژول های PHP و افزونه ها در سرورهای هاستینگ مشترک(بخش1)

در این مطلب به بررسی ماژول های PHP  و افزونه ها در سرورهای هاستینگ مشترک می پردازیم. با سایت تخصصی iranvps همراه باشید.

مطلب مرتبط: نحوه ویرایش php.ini در سرورهای مشترک

PHP یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که عمدتا برای ایجاد صفحات وب پویا استفاده می شود. کد آن را می توان به کد HTML تبدیل کرد که ایجاد سایت را ساده می کند. یک طراح سایت می تواند بدون استفاده از چندین کدی برای خروجی HTML  و PHP  به HTML را پرش یا اصطلاحا بدون استفاده از انها این کار را انجام دهد. زبان آن از C، Java و Perl گرفته شده، گرچه بعضی از ویژگی های جدید اضافه شده است. PHP توسط بسیاری از سرورهای وب و سیستم عامل پشتیبانی می شود. پسوند PHP برای اهداف مختلف با چند استثناء مورد استفاده قرار می گیرد: هر تابع درPHP با یک فرمت خاص نسبت به تابع دیگر قرار دارد. تعداد زیادی از این افزونه ها بخشی از برنامه های استاندارد هستند – بیش از 400 مورد از آنها. همچنین یک مخزن PECL وجود دارد که بیش از 100 ماژول اضافی را ارائه می دهد. در اینجا دلایل اصلی استفاده از ماژول های PHP / extensions را برایتان تشریح می کنیم:

  • برای گسترش قابلیت PHP برای کاربردهای بسیار خاص (ریاضیات، آمار، هندسه و غیره)
  • برای عملکرد و کارایی بالاتر نسبت به پیاده سازی PHP خالص
  • برای استفاده سریع از برنامه نویسی در یکی دیگر از زبان ها

اگر میخواهید نسخه PHP و افزونه های PHP را برای حسابتان فعال کنید، برای راهنمایی بیشتر به این راهنما مراجعه کنید. نسخه PHP (همراه با پسوندPHP) می تواند به شیوه ای متفاوت تغییر کند که به سرور حساب کاربری هاستینگ شما بستگی دارد:

  • اگر شما یک برنامه میزبانی مشترک (Value، Professional و Ultimate) یا Reseller دارید، می توانید از منوی انتخابگر PHP در cPanel استفاده کنید.
  • اگر شما یک برنامه میزبانی SSD کسب و کار دارید، می توانید از منوی تنظیمات PHP در cPanel استفاده کنید.

در اینجا یک توضیح مختصر از هر ماژول و پسوند PHP وجود دارد که آنها را باهم بررسی می کنیم:

ماژول های PHP

ماژول های PHP

apm: مخفف alternative PHP Monitor که برای جمع آوری وقایع و آمار خطا استفاده می شود و آنها را به یکی از رانندگان خود ارسال می کند.

ares: اتصال به کتابخانه

bcmath: این پسوند ازPHP دقت دلخواه برای ریاضیات را ارائه می دهد که در آن، اعداد در هر اندازه و دقتی، به عنوان رشته نشان داده می شود.

bcompiler: شما را قادر به کد کردن اسکریپت های در phpbytecode می کند، و شما را قادر می سازد تا از کد منبع محافظت کنید. bcompiler را می توان در موارد زیر استفاده کرد: برای ایجاد فایل EXE از یک برنامه PHP-GTK (در ارتباط با نرم افزار دیگر)؛bcompiler را می توان در موارد زیر استفاده کرد: برای ایجاد فایل EXE از یک برنامه PHP-GTK (در ارتباط با نرم افزار دیگر)؛برای ارائه خدمات به مشتریان زمان انقضای نرم افزار (قبل از پرداخت)؛برای ارائه برنامه های منبع نزدیک و برای استفاده در سیستم های جاسازی شده، جایی که فضای دیسک یک اولویت است. bcompiler ققط زمانی که با باطن های غیر فشرده استفاده می شود می تواند عملکرد را تا حدود 30٪ افزایش دهد.

big_int: کتابخانه big_int مجموعه ای از توابع برای محاسبات با عدد صحیح طول دلخواه و bitsets فراهم می کند.

bloomy: این فرمت یک فیلتر بلوم را ایجاد می کند که یک ساختار داده احتمالی در فضا است که برای تست اینکه آیا یک عنصر عضو یک مجموعه است، استفاده می شود.

bitset: برای دستکاری کتابخانه

bz2: پیاده سازی فیلتر bzip2 compress / decompress stream. با استفاده از الگوریتم bzip2 در هر جریان PHP I / O، فشرده سازی / فشرده سازی درون خطی انجام می شود. داده های تولید شده توسط این فیلتر، در حالی که سازگار با قسمت loadload یک فایل bz2 است، شامل هدر یا تایلر برای سازگاری کامل فایل bz2 نیست. برای رسیدن به این فرمت، از wrapper compress.bzip2: // fopen استفاده کنید به طور مستقیم به پی اچ پی ساخته شده است.

calendar: فرمت تقویم یک سری از توابع برای ساده سازی تبدیل بین فرمت های مختلف تقویم ارائه می دهد.

core: این یک فیلتر است که امکان اجرای کد دلخواه PHP را برای تغییر ویژگی های یک کاربر فراهم می کند.

crack: این ماژول به شما اجازه می دهد از کتابخانه CrackLib برای تست “قدرت” یک رمز عبور استفاده کنید. ‘قدرت’ رمز عبور بر اساس طول آن، استفاده از حروف بالا و پایین و همچنین چک شده در برابر لغت لغت CrackLib مشخص شده است. CrackLib نیز پیام های تشخیصی مفید است که به «تقویت» رمز عبور کمک می کند.

ctype: توابع ارائه شده توسط این برنامه افزودنی بررسی می کند که آیا شخصیت یا رشته به یک کلاس شخصیت خاص با توجه به مکان فعلی وارد می شود.

curl: در این فرمت از PHP ، از یک کتابخانه ایجاد شده توسط دانیل استنبرگ پشتیبانی می کند که به شما امکان اتصال و برقراری ارتباط با انواع مختلف سرور ها را با انواع مختلف پروتکل ها می دهد. libcurl در حال حاضر HTTP، https، ftp، gopher، telnet، dict، file و پروتکل های ldap را پشتیبانی می کند. libcurl همچنین از HTTPS گواهی ها، HTTP POST، HTTP PUT، آپلود FTP، آپلود مبتنی بر HTTP، پروکسی ها، کوکی ها و تأیید هویت کاربر + رمز عبور پشتیبانی می کند.

date: تابعPHP Dateبرای قالب بندی یک تاریخ و / یا زمان استفاده می شود.

dba: این توابع ، پایه ای برای دسترسی به پایگاه داده های سبک برکلی DB ایجاد می کنند.

dbase: این توابع به شما امکان دسترسی به سوابق ذخیره شده در پایگاه داده ها را می دهد.

dbx: ماژول dbx یک لایه انتزاعی پایگاه داده است (db ‘X’، where ‘X’ یک پایگاه داده پشتیبانی شده است). توابع Dbx به شما اجازه می دهد تمام پایگاه های داده پشتیبانی شده را با استفاده از یک کنفرانس تلفنی تنها در اختیار داشته باشید.

dom: فرمت DOM اجازه می دهد تا شما در اسناد XML از طریق API DOM با PHP 5 کار کنید.

doublemetaphone: دو الگوریتم  Metaphone توسط لارنس فیلیپس اجازه می دهد یک کلمه به phonemes شکسته شود.

eio: این برنامه افزودنی، POSIX I/O را با استفاده از کتابخانه Libeio C فراهم می کند.

enchant: مراحل را برای فراهم آوردن یکنواختی و انطباق در بالای تمامی کتابخانه های املایی و پیاده سازی ویژگی های خاصی که ممکن است در هر کتابخانه ارائه دهنده خاص وجود نداشته باشد، تحقق می بخشد.

ereg: الگوی ذخیره شده را بررسی می کند و در صورت غلط بودن از ورود شما جلوگیری می کند. جستجو با توجه به حروف الفبا حساس به حروف است.

exif: با Exif Extension، شما قادر به کار با متا داده های تصویری هستید. به عنوان مثال، شما می توانید با استفاده از اطلاعات ذخیره شده در هدر تصاویر JPEG و TIFF از داده های exif برای خواندن متا داده هایی از تصاویر گرفته شده با دوربین های دیجیتال استفاده کنید.

با ادامه ی فرمت های ماژول PHP در بخش بعدی این مطلب همراه باشید.

منبع: www.namecheap.com