برای ثبت دامنه ir نیاز به دریافت یک شناسه موسوم به “ایرنیک” می باشیم در این آموزش به روش دریافت این شناسه خواهیم پرداخت.

ابتدا باید به وبسایت ایرنیک مراجعه نمایید و مطابق با تصویر به قسمت ساختن شناسه جدید مراجعه فرمائید.

شناسه ایرنیک

ثبت شناسه جدید نیازمند طی کردن 4 مرحله اصلی می باشد.

مرحله اول

ابتدا باید نوع شناسه خود را انتخاب نمائید.
اگر شما دارای شرکت و سازمان خاصی می باشید و می خواهید برای شرکت خود دامنه صبت کنید باید اشخاص حقوقی را انتخاب نمایید و یا اگر شرکت ندارید باید شخص حقوقی را انتخاب نمایید. و سپس بر روی تکمیل فرم کلیک نمایید تا وارد مرحله بعد شوید.

شناسه ایرنیک

مرحله دوم

در این مرحله باید مشخصات شناسه را وارد نمایید. توجه فرمائید اگر شما دارای شرکت یا سازمان خاصی هستید نام آن را در قسمت سازمان وارد نمائید در غیر این صورت آن کادر را خالی بگذارید.

توجه داشته باشید باید تمام مراحل باید به زبان انگلیسی انجام شود. برای نوشتن آدرس به صورت انگلیسی به صورت زیر عمر کنید.

باید از چپ به راست این مشخصات را وارد نمائید: نام شخص – واحد – پلاک – کوچه – خیابان – منطقه – نام شهر – نام کشور اگر به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارید می توانید از لغات زیر استفاده نمایید.

واحد: Unit / طبقه: Floor/شماره (پلاک): No/کوچه: Alley/خیابان: St/محله(کوی): Quarter/بلوار: Blv/خیابان فرعی: Stop Street/میدان: Sq/بزرگراه: Free Way – High Way = Hwy/بعد از: After/قبل از: Before/جاده: Rd/خیابان بزرگ: Ave/روبروی: in front of/جنب(نزدیک): Near/گوشه: at the corner of/نبش: Next to the/طبقه اول: First Floor/طبقه همکف: Ground Floor/ابتدای: First of/انتهای: End of/بن بست: Dead End/ساختمان: Building/سه راهی: Junction/چهارراه: Crossroad/تقاطع: Intersection/ورودی: Entrance/فلکه (چهارراه فلکه اى ،دورزننده ،غیرمستقیم): roundabout/مجتمع مسکونی: residential complex.

شناسه ایرنیک

یک پرسش که همیشه در ذهنتان باقی می ماند را انتخاب نمایید. برای مثال نام اولین مدرسه و یا نام یک شخص خاص را انتخاب نمایید.

توجه نمایید که از پرسش های ساده مانند “نام شهر ؟ جواب تهران” خودداری نمائید زیرا امکان ورود به حساب شما و دزدین دامنه وجود خواهد داشت. حتما باید یک پرسش و پاسخ که فقط مختص به شما است را انتخاب نمائید.

مرحله سوم

در این مرحله باید تیک گزینه آزاد برای نمایندگان فروش را زده و سپس و بر روی بازنگری کلیک نمائید.
سپس وارد قسمت جدیدی می شوید که باید اطلاعات را با دقت مطالعه فرمائید و درصورت درست بودن اطلاعات به مرحله بعدی وارد شوید.

شناسه ایرنیک

مرحله چهارم و پایانی

در این مرحله باید در انتها نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید و قوانین و مقررات را با دقت مطالعه نمائید و سپس بر روی موافقم کلیک نمائید.

شناسه ایرنیک

شناسه ایرنیک

شناسه شما ایجاد شد و می توانید از آن استفاده نمائید. این شناسه را به شرکتی که می خواهید دامنه را سفارش دهید تحویل دهید.