آشنایی با OpenVMS و سرور های HP

در این پست می خواهیم شما کاربران عزیز را با OpenVMS و سرور های HP آشنا کنیم. امیدواریم مقاله آشنایی با OpenVMS و سرور های HP مورد توجه شما قرار بگیرد و برایتان مفید و کاربردی باشد. با ما همراه باشید.

آشنایی با OpenVMS و سرور های HP

آشنایی با OpenVMS و سرور های HP

OpenVMS که برای سرورهای 86 بیتی عرضه گردیده است

کمپانـی HP برای  حمایت از مشتریانش از تعدادی از سیستم عامل های کهنـه تر حمایت می کند .

آشنایی با OpenVMS و سرور های HP

آشنایی با OpenVMS و سرور های HP

HP در سـال 2007 :

30 امین سالگرد کار با OpenVMS را در مراسمی مجلل و پر هیاهو جشن گرفت.

درآن وقـت فشار ها بر روی HP به گونه ای قرار گرفته بود که آن را مجبور نماید که  OpenVMS که بر روی پلتفرم آلفای آن وجود دارد را بر روی پلتفرم Itanium بیاورد و خصوصیات ی آن را بر روی HP-UX راه اندازی نماید .

تا سـال  2013 از خوشبینی HP برای حمایت از OpenVMS تا سـال 2020 تا میزانی کاسته شده می باشد. درآن وقـت تصمیمات HP بر این قرار گرفته بود که  از OpenVMS فقط بر روی دشوار افزارهای موجود در بازار حمایت نماید. نه این که از سیستم عامل های سرور تازه تر که مبتنی بر Itanium هـم می باشند حمایت نماید .

وهله ها انجام نرم افزار VMS برای فراهم نمودن حمایت های گسترش یافته ی OpenVMS

درحالی که موضع hp دربـاره حمایت از OpenVMS تاکنـون تغییری نیافته می باشد ،hp  یک مورد ی انتخابی تازه برای کاربران OpenVMS توسـط ی تهیه یک جواز صدور برای راه اندازی نرم افزار VMS  ایجاد نمـوده می باشد.

ساخت نرم افزار VMS توسـط ی گروهی از مهندسان Nemonix شـروع شد ، شرکتی که دشوار افزارهای OpenVMS و فناوری های سیستم را عرضه خواهـد داد . نرم افزار VMS اکنون بر روی نقشه ی راه OpenVMS  hp  گسترش یافته می باشد. و اکنون سرگرم کار بر روی این می باشد که بتواند از این نرم افزار بر روی سرورهای i4 مبتنی برمعماری اینتل Itanium Poulson حمایت نماید.

در یک گام جلوتر، این نرم افزار می خواهد که از پلتفرم های دشوار افزاری دیگری که مبتنی بر سرورهای x86 می باشند هـم حمایت نماید. کاربرانی که تمایـل دارند OpenVMS را بر روی تکنولوژی های کنونی Hp و تکنولوژی هایی که در آینده می آید، به کار گیرند اکنون مورد های دیگری هـم دارند. ” Ric Lewis، معاون رییس جمهور و مدیر کل قسمـت سرورهای کسب و کار شرکتHP در یک جمله گفته است: آنهایی که گزینش کرده اند که بر روی همـان پلتفرم های موجود OpenVMS خود بمثل با گسترش خدمات حمایت HP حفاظت خواهند شـد که قبلا بدون هیچ وقفه وشانسی برای تغییر اعلام شده بودند. “

نرم افزار VMS ضمناً یک نقشه ی راه اولیه انتشارداده نمـوده که خصوصیات ی نواحـی طراحی شده برای گسترش OpenVMS را شناسایی می کند . این نقشه ی راه اولیه اکنون یک جدول وقتی برای خصوصیات ی جدیدی که شانس دارد درآینده اضافه شوند، به کار برده می باشد.

Duane P. Harris مدیر عامل کمپانـی نرم افزار VMS می گوید : ” ما از HP به دلیـل این که آینده ی این سیستم عامل ها را گارانتی و تضمین کرده است، خیلی سپاسگزاریم. اشتیاق ما برای بکارگرفتن OpenVMS در چند دهه ی آینده فقط با کمک بیشـتر از گسترش دهندگان و مشتریانی که به انجام برنامه های کاربردیشان توسـط ی آن در طی سی سـال قبلی اعتماد نمـوده اند،  بستگی دارد.”

خب دوستان به انتهای مقاله آشنایی با OpenVMS و سرور های HP رسیدیم. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم. برای مشاهده مقالات تخصصی در زمینه سرور مجازی و سرور اختصاصی پیشنهاد می کنیم سایر مقالاتت این سایت را بررسی نمایید.