آشنایی با مای بی بی(MYBB)

در این مطلب می خواهیم با معرفی مای بی بی(MYBB) در خدمت شما کاربران عزیز باشیم. در ابتدا تعریف مختصری از مای بی بی(MYBB) خواهیم داد و سپس ویژگیها مدیریت محتوا MyBB را ارائه خواهیم داد. امیدواریم مقاله مای بی بی(MYBB) مورد توجه شما قرار بگیرد. با ما همراه باشید.

مای بی بی(MYBB)

مای بی بی(MYBB)

تعریف MyBB :

MyBulletinBoard یا به اختصار MyBB سیستمی هست که بر پایه زبان برنامه نویسی PHP و بانک اطلاعاتی MySQL نوشته شده می باشد. این سیستم بوسیـله Chris Boulton تهیـه شـده هست و بوسیـله تیـم MyBB حمایت می شود .این انجمن ساز مای بی بی حاوی جواز LGPL می باشد. هم اکنون انجمن ساز مای بی بی یکـی از بهترین،پرکاربرد ترین و یکـی از پرطرفدارترین انجمن سازها در ایران به حساب می آید.
مای بی بی هم مثل جوملا و وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متن باز یا (Open Source) و رایگان می باشد.

مای بی بی(MYBB)

مای بی بی(MYBB)

مای بی بی کارش رو از سـال 2002 میلادی آغاز کرده و تازه ترین ورژن آن 1.8.3 است که امکانات زیاد و جدیدی به این ورژن اضافه شده می باشد.
یکـی از معایب مای بی بی این هست که از نظـر ظاهر و قشنگی از ویبولیتین جا مانده است،اکنون منتظر هستیم تا ورژن 2 مای بی بی انشار پیدا نماید تا احتمالا از نظـر ظاهری پیشرفتی داشته باشد. سیستم انجمن ساز ویبولیتین حاوی امکانات بیشتری هست اما مای بی بی با دارا بودن پلاگین ها زیاد پیشرفته تر می باشد.

ضمناً مای بی بی حاوی محیط کاربرپسند و راحـت می باشد. از خصوصیت ها ی با ارزش انجمن ساز مای بی بی به امنیت آن می بایست اشاره نمـود که بسیار کم گزارش شده هست که انجمن های تهیـه شـده با مای بی بی هک شود.این درحالی هست که سیستم انجمن ساز VB بارها رو به روی یورش اینترنتی قرار گرفته می باشد.

یکـی خصوصیت ها ی مهـم مای بی بی حمایت از 20 زبان زنده دنیا هست که باعث محبوبیت آن در کشور های مختلـف شده می باشد. این سیستم انجمن ساز پنل مدیریتی پیشرفته ایی دارد که کار را برای مدیر انجمن خیلی راحت می کند .

همان گونه که گفته شد مای بی بی انجمن سازی رایگان هست و در همه هاست می گـردد از آن بهره گیری کرد ولی در سیستم VB در هاست های ویژه باید از آن بهره گیری کرد علـت آن هم غیرقانونی بودن آن می باشد.

ویژگیها مدیریت محتوا MyBB :

بهره گیری آسان:
هم برای شما و هم برای کاربران شما،
فکر های بیشتری در MyBB  واسط شدند که بهره گیری از آن را راحـت کنند. مای بی بی از ساختـار برد گفتگوی استاندارد بهره گیری می کند ، پس بازدیدگان شما احساس آشنایی با طریقه بهره گیری از مای بی بی را خواهند کرد. کاربران شما می توانند از مدیریـت پنل مای بی بی برای تغییر روشی که آن ها مشـورت ها را می بینند بهره گیری کنند. آن ها هم چنین می توانند راحـت شروع کنند و به مشـورت ها جـواب دهند و ارسال هایشان را علامت گذاری کنند. مدیران کل  و مدیران انجمن می توانند از ویرایش MyBB درون خطی و خصوصیات ی میانه برای مدیریـت بحث ها و منظم نگه دارا بودن تالار مشـورت بهره گیری کنند.

مدیریت:

پانل مدیریت MyBB گسترده هست و به شما اجازه مدیریـت هر جنبه از برد گفتگوی شما را می دهد. شما به آسانـی خواهید توانست رفتار، طرح، مورد ها و ساختـار برد گفتگوی خود را تغییر دهید. چنان چه شما می خواهید از کاربران برای ارسال بیشتر از یک مرتبه در هر x ثانیه جلوگیـری نمایید ، خواهید توانست این کار را انجام دهید.
شما هم چنین خواهید توانست موقعی تمایل به کاربران خود اجازه دهید به ارسال هایشان امضا اضافه کنند. اضافه سفارشی  MyCode خواهـد توانست به همـان حد آسان، مدیریت نمایش ارسال ها و مقوله ها را انجام دهد.

سیستم پلاگین :

MyBB یکـی از پیشرفته ترین سیستم های پلاگین در میـان بردهای انجمن امروزی می باشد.
تنها چند دقیقه برای نصب پلاگین  طول می کشد که خواهـد توانست MyBB را متناسب با نیازهای شما یا حتی مناسـب تر بسازد. اجتماع فعال و دوست ها ه MyBB تعداد بیشتری از پلاگین ها را گسترش داده هست که برای بهره گیری آماده می باشند ؛ در میـان آنها پلاگین هایی می باشند برای نمایش همـه موضوعات بدون پاسخ، گسترش آمار تالار گفتگو، نشان دادن دسترسی هایی که در فروم وجود دارد و بسیار بیشتر… وجود دارند.

خب به پایان مقاله آموزشی آشنایی با مای بی بی(MYBB) رسیدیم . از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر درمورد سرور مجازی دوبی و سرور مجازی فرانسه کلیک کنید.