ماژول های PHP

ماژول های PHP و افزونه ها در سرورهای هاستینگ مشترک(بخش4)

در این مطلب به بررسی ادامه ماژول های PHP  و افزونه ها در سرورهای هاستینگ مشترک می پردازیم. با سایت تخصصی iranvps همراه باشید.

مطلب مرتبط: ماژول های PHP و افزونه ها در سرورهای هاستینگ مشترک(بخش3)

rsync: این الگوریتم با استفاده از یک چک نورد و یک check’sum md4 برای بلوک کردن فایل ها یا پرونده ها برای تولید یک فایل امضا استفاده می کند. فایل امضا شده برای تولید یک diff از فایل در سایت راه دور استفاده می شود. این تفاوت را می توان در سایت محلی برای پچ کردن فایل به کار برد .

session: جلسه پشتیبانی در پی اچ پی شامل راه هایی برای حفظ داده های خاص در دسترسی های بعدی است. از این رو این امکان را می دهد تا شما به ساخت بیشتر برنامه های کاربردی و سفارشی و درخواست تجدید نظر از وب سایت خود را افزایش دهید.

shmop: این مجموعه که shmop نام دارد مجموعه ای آسان برای استفاده از توابع است که اجازه می دهد پی اچ پی به خواندن، نوشتن، ایجاد و حذف بخش های یونیکس که در حافظه به  اشتراک گذاشته شده اند دسترسی پیدا کند .

simplexml: فرمت simplexml وجود دارد تا مجموعه ابزار بسیار ساده و راحت را به آسانی قابل استفاده برای XML تبدیل کند و به صورت یک شی است که می تواند با انتخابگرها ویژگی عادی و آرایه ی زیرتکرارکننده ها را پردازش و فراهم کند.

snmp: پروتکل مدیریت شبکه ی ساده (SNMP) است . پروتکل به طور گسترده ای برای نظارت بر سلامت و رفاه بکار برده می شود و از تجهیزات شبکه (به عنوان مثال، روتر)، تجهیزات رایانه ای و حتی دستگاه های مانند UPSs است. فرمت SNMP مجموعه ابزار بسیار ساده ای هستند و به راحتی قابل استفاده برای دستگاه از راه دور از طریق پروتکل است و مدیریت شبکه را به سادگی برای مدیر شبکه فراهم میکند .  اساس کتابخانه پوششی اطراف را  شبکه SNMP (یا UCD-SNMP در سیستم های قدیمی تر) پوشش می دهد، تمام مفاهیم اساسی یکسان هستند و توابع پی اچ پی تغییر رفتار خود را بسته به نوع فایل پیکربندی شبکه SNMP و متغیرهای محیطی انجام می دهند . ابتدا PHP 5.4 و سپس API  قابل دسترسی است است. SNMP باید ویژگی های زیر را داشته باشد: بازیابی اطلاعات از دستگاه هایی که قابلیت اتصال به SNMP را دارند ، و یا با استفاده از درخواست واحد یا درخواست های متعدد، دستکاری تنظیم اطلاعات بر روی دستگاه ها با قابلیت اتصال به SNMP، بازیابی ثابت در جمع آوری اطلاعات از دستگاه قابلیت اتصال به SNMP .و تبدیل بین اشکال عددی و متنی OID های MIB، و نمایش محتوای MIB و ساختار آن .

soap: پسوند SOAP می تواند برای نوشتن SOAP سرور ها و مشتریان استفاده شود.

sockets: توسعه دهنده سوکت یک رابط سطح پایین را به توابع ارتباط سوکت مبتنی بر سوکت های محبوب BSD پیاده سازی می کند و امکان عمل به عنوان یک سرور سوکت و همچنین یک مشتری را فراهم می کند.

sourceguardian: این کد کننده ی PHP است که کد پی اچ پی خود را توسط کامپایل که  کد منبع آن به فرمت باینری bytecode  است با یک لایه رمز گذاری و محافظت میکند.

spl: کتابخانه استاندارد پی اچ پی (SPL) مجموعه ای از روابط و کلاس هایی است که برای حل مشکلات رایج مورد استفاده قرار می گیرند. SPL مجموعه ای از ساختار استاندارد را فراهم می کند، مجموعه ای از تکرار کننده ها برای عبور بیشترین اشیاء، مجموعه ای از روابط، مجموعه ای استاندارد از استثناء ها ، و همچنین تعدادی از کلاس ها را برای کار با فایل ها و مجموعه ای از توابع مانند spl_autoload_register () فراهم می کند.

spl_typess: این افزونه با هدف کمک به افرادی که پی اچ پی یک زبان قویتری را تایپ می کنند، می تواند جایگزین خوبی برای اشاره به نوع اسکالر باشد. این کلاس های مختلف نوع مدیریت متفاوت را مانند عدد صحیح، شناور، بولی، enum و رشته را فراهم می کند.

sqlite: این یک فرمت برای پایگاه داده SQLi Embeddable SQL Database است. SQLite یک کتابخانه C است که یک موتور پایگاه داده قابل تعویض را اجرا می کند. برنامه هایی که با کتابخانه SQLite لینک می کنند می توانند دسترسی پایگاه داده SQL را بدون اجرای یک فرایند RDBMS جداگانه داشته باشند. SQLite یک کتابخانه مشتری نیست که برای اتصال به یک سرور پایگاه داده بزرگ استفاده می شود. SQLite سرور است. کتابخانه SQLite به طور مستقیم و از فایل های پایگاه داده روی دیسک خواندن و نوشتن می کند.

sqlite3: پشتیبانی از پایگاه داده SQLite نسخه 3.

ssh2: اتصال به کتابخانه libssh2 که دسترسی به منابع (پوسته، اجرای از راه دور، تونل زدن، انتقال فایل) را بر روی یک دستگاه از راه دور با استفاده از حمل و نقل رمزنگاری امن فراهم می کند.

standard: مجموعه ی استاندارد کلاس ها.

stats: این افزونه آمار است. این افزونه شامل چندین توابع مفید برای محاسبات آماری است.

stem: یک فرمت پی اچ پی که کلمه عبور را فراهم می کند.

stomp: این برنامه افزودنی اجازه می دهد برنامه های کاربردی پی اچ پی برای ارتباط با هر کارگزار پیام متقابل Stomp را از طریق رابط کاربری سبک و آسان شی گرا و رویه ای استفاده کند.

suhosin: یک سیستم حفاظت پیشرفته برای نصب PHP است. این برنامه برای محافظت از سرورها و کاربران از نقص شناخته شده و ناشناخته در برنامه های PHP و هسته پی اچ پی طراحی شده است. سوحوزین یا همان suhosin در دو بخش مستقل قرار می گیرد که می توانند به طور جداگانه یا ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند. قسمت اول یک پچ کوچک در برابر هسته پی اچ پی است، که چند حفاظت در سطح پایین در برابر سرریز های بافر یا آسیب پذیری رشته قالب بندی را اجرا می کند و بخش دوم، یک افزونه قدرتمند پی اچ پی است که پیاده سازی چندین محافظ دیگر است.

sybase_ct :ماژول که تعدادی از ردیف های متاثر شده در آخرین query را می گیرد، یک اتصال Sybase را بسته می کند ، اتصال سرور Sybase را باز می کند، اشارهگر ردیف داخلی را حرکت می دهد، تعداد بازنگری درون محدوده را تعیین می کند، ردیف را به عنوان آرایه می برد و همچنین یک ردیف نتیجه را به عنوان یک آرایه associative بکار میبرد،و درآخر این نتیجه گیری را میکند که ردیف به عنوان یک آرایه شمارش شده است و آخرین پیام را از سرور دریافت می کند.

sysvmsg: پشتیبانی از حافظه مشترک.

sysvsem: توابع حافظه مشترک.

sysvshm: فرمت برای حافظه مشترک.

tidy: تمیز و مرتب سازی ابزار و تعمیر Tidy HTML است که به شما اجازه می دهد که نه تنها اسناد HTML تمیز و غیره دستکاری شده باشند، بلکه درخت سند را نیز انجام می دهد.

timezonedb: این Timezone پایگاه داده را با استفاده از تاریخ و زمان عملکرد PHP تنظیم می کند.

tokenizer: توابع tokenizer یک رابط را برای کدگذاری کننده پی اچ پی Embedded در موتور Zend فراهم می کند. با استفاده از این توابع، شما می توانید ابزار تجزیه و تحلیل یا اصلاح فایل PHP خود را بدون نیاز به مقابله با خصوصیات زبان در سطح واژگانی بنویسید.

trader: پسوند معامله گر یک کتابخانه سهام آزاد و منبع آزاد مبتنی بر TA-Lib است. این به توسعه دهندگان نرم افزار تجاری نیاز دارد که نیاز به تجزیه و تحلیل فنی داده های بازار مالی دارند.

translit: این ماژول اجازه می دهد تا مجموعه های شخصیت های غیر لاتین را به لاتین ترجمه کنیم.

uploadprogress: یک فرمت برای پیگیری پیشرفت آپلود فایل.

uri_template: پیاده سازی مشخصات الگو URI برای پی اچ پی.

uuid: این فرمت اجازه می دهد تا یک شناسه منحصر به فرد ایجاد کنید.

wddx: تبادل توزیع داده وب (WDDX) یک تکنولوژی مبتنی بر XML است که به برنامه های کاربردی وب که با استفاده از هر پلتفرم ایجاد می شود، به راحتی می تواند داده ها را با یکدیگر در وب تغییر دهد.

weakref: کلاس WeakRef یک دروازه به اجسام است که بدون جلوگیری،  از جمع آوری آشغال تا آزاد کردن آن اشیا را فراهم می کند. همچنین یک راه برای تبدیل یک مرجع ضعیف به یک مرجع قوی را فراهم می کند.

xdebuy: پسوند Xdebug به شما کمک می کند تا اسکریپت خود را که شامل ارائه بسیاری از اطلاعات ارزشمند است ، اشکال زدایی کند.

xml: این زبان یا همان XML (زبان نشانه گذاری Extensible Markup Language) یک فرمت داده برای تبادل اسناد ساخت شده در وب است.

 

xmlreader: فرمت XMLReader XML تجزیه کننده است. خواننده به عنوان یک نشانگر در حال حرکت به سمت جلو در جریان سند است و متوقف کردن هر گره در راه را عملی می کند.

 

ماژول های PHP

ماژول های PHP

xmlrpc: این XML-RPC یک پروتکل مسیریابی از راه دور (RPC) است که از XML برای رمزگذاری تماس ها و HTTP به عنوان یک مکانیسم حمل و نقل استفاده می کند. XML-RPC به طور عمومی به استفاده از XML برای فراخوانی روال از راه دور، مستقل از پروتکل خاص اشاره می کند. این مقاله در مورد پروتکل به نام “XML-RPC” است.

xmlwriter: این فرمت نشان دهنده یک نویسنده است که یک ابزار ذخیره سازی نشده را فراهم می کند، ، تولید جریان ها و یا فایل های حاوی داده های XML فقط رو به جلو است.

xrange:این xrange یک برنامه کامپایل شده است که ابتدا تکرار عددی را به PHP در بالای SPL ارائه می دهد. این شامل یک ژنراتور / تکرار محدوده عددی خالص است، و پس از عمل xrange () پایتون مدل سازی می شود. این برای ارائه یک جایگزین تکراری و حلقه عددی در نظر گرفته شده است .

xsl: پسوند XSL استاندارد XSL را اجرا می کند، با انجام تبدیل XSLT  و با استفاده از کتابخانه libxslt این کار را انجام می دهد.

yaf: یکی دیگر از چارچوب (YAF) یک چارچوب PHP است که برای توسعه برنامه های کاربردی وب مورد استفاده قرار می گیرد.

yaml: این برنامه افزودنی استاندارد YAML را برای سریال سازی داده ها (YAML Not Marking Language) (YAML) اجرا می کند. تجزیه و تحلیل و انتشار توسط کتابخانه LibYAML اداره می شود. YAML یک سریال استاندارد برای همه زبان های برنامه نویسی است.

yaz: این افزونه رابط کاربری PHP را به جعبه ابزار YAZ ارائه می دهد که پروتکل Z39.50 را برای بازیابی اطلاعات پیاده سازی می کند. با استفاده از این برنامه افزودنی، می توانید ابتدا (مشتری) Z39.50 که به طور موازی جستجو یا اسکن Z39.50 اهداف (سرور) را اجرا می کند را اجرا کنید.

zendguardloader: این Zend Guard کدبندی و محرمانگی ترین نرم افزار پی دی اف در بازار است که نرم افزار شما را از استفاده غیر مجاز و مهندسی معکوس محافظت می کند.

zend_optimizer: اجازه می دهد تا پی اچ پی برای اجرای فایل های ضمیمه شده توسط Zend Guard که به میزان قابل توجهی عملکرد برنامه های PHP را افزایش می دهد ، Zend Optimizer بیش از کد تولید شده توسط کامپایلر استاندارد Zend اجرا کند و آن را برای اجرای سریع تر بهینه سازی کند.

zip: این برنامه افزودنی شما را قادر می سازد که آرشیو فشرده آر اس اس و فایل های داخل آن را را به صورت شفاف بنویسید و یا آنها را بخوانید.

zlib: این ماژول شما را به آسان خواندن و نوشتن فایل های فشرده gzip (.gz)  قادر میکند و این عمل از طریق نسخه های بسیاری از توابع فایل سیستم امکان پذیر میشود که با فایل های فشرده شده ی gzip (و همچنین فایل های فشرده نشده، اما نه با سوکت) کار کند.

منبع: www.namecheap.com