نحوه مدیریت نقش های وردپرس

نحوه مدیریت نقش های وردپرس

در این مطلب می خواهیم به بررسی نحوه مدیریت نقش های وردپرس بپردازیم. با سایت تخصصی iranvps همراه باشید.

مطلب مرتبط : نحوه تغییر آدرس وردپرس

به غیر از حساب اصلی مدیر، وردپرس از کاربران به اصطلاح با امتیازات اضافی پشتیبانی می کند. چنین کاربرانی می توانند به داشبورد دسترسی پیدا کنند، اما عملیات آنها به گزینه های خاص محدود می شود. 5 نوع کاربر وردپرس وجود دارد:

  • مشترکین: نوعی حساب اولیه برای همه بازدیدکنندگان سایت که در سایت شما ثبت نام کرده اند. آنها هیچ امتیاز خاصی ندارند. مشترکان وارد شده تنها می توانند تنظیمات پروفایل خود را ویرایش کنند.
  • همکاران: می توانند پست های جدید ایجاد و نظرات را تایید کنند.
  • نویسنده: کاربرانی که می توانند پست های جدیدی ایجاد کنند، نظرات خود را تایید کرده و فایل های رسانه ای را آپلود کنند. با این حال، آنها نمی توانند به تنظیمات سایت وردپرس دسترسی داشته و پست های موجود دیگر کاربران را ویرایش کنند.
  • ویراستاران: این کاربران می توانند تمام پست ها و صفحات را ویرایش / ایجاد کنند، فایل های رسانه ای را از هر کاربر دیگری اضافه / حذف کنند.
  • مدیران: حساب هایی با بالاترین سطح دسترسی که می توانند هر مورد یا تنظیمات محتوای WordPress را ویرایش کنند.

نکته: قبل از انجام هر گونه تغییر، مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان کامل از وب سایت خود را تولید می کنید. اگر سایت خود را با استفاده از Installer script Softaculous ایجاد کرده اید، به این راهنما نیز مراجعه کنید (مرحله 4 – نرم افزار پشتیبان گیری).

شما می توانید نوع حساب را در بخش WordPress dashboard > Users section تغییر دهید. برای ایجاد یک کاربر جدید، روی گزینه Add new کلیک کنید:

در صفحه بعد، فیلدهای زیر را پر کنید: نام کاربری، ایمیل، رمز عبور، نام و نام خانوادگی (اختیاری)، سایت برای این حساب و نقش مطلوب را از لیست کشویی انتخاب کنید. پس از انجام، بر روی افزودن کاربر جدید کلیک کنید:

اگر میخواهید نقش کاربر فعلی را تغییر دهید، به لیست همه کاربران بروید، کاربر را بررسی کنید و نقش جدید را از طریق گزینه Change to … تغییر دهید.

شما همچنین می توانید نقش کاربر را به صورت دستی در پایگاه داده از طریق phpMyAdmin تغییر دهید.

نکته: به شدت توصیه می شود که قبل از ادامه از پایگاه داده پشتیبان تهیه کنید.

1. در cPanel به منوی phpMyAdmin در پایگاه داده مراجعه کنید:

پس از آن، پایگاه داده وردپرس خود را انتخاب کنید.

توجه: شما می توانید نام پایگاه داده نصب شده خود را در فایل wp-config.php، خط تعریف (‘DB_NAME’، ‘databasename’) بررسی کنید؛

2. جدول wp_users را انتخاب کنید، نقش حسابی که می خواهید تغییر دهید را انتخاب کنید و ID آن را حفظ کنید، بعدا به آن نیاز خواهید داشت. در این مثال، ما نقش حساب Namecheap را تغییر می دهیم، شناسه آن 6:

3. حالا به صفحه wp-usermeta بروید، روی جستجوی کلیک کنید. شناسه کاربری را به فیلد user_id و wp_capabilities را به فیلد meta_key وارد کنید و بر Go کلیک کنید:

4. یک سلول پایگاه داده حاوی یک رکورد مشخص کننده نقش فعلی کاربر را مشاهده خواهید کرد. در مثال ما، نویسنده است. برای تغییر آن، روی ویرایش کلیک کنید:

5. در صفحه بعد، شما باید با توجه به نقش مورد نیاز، meta_value فعلی را با جدید جایگزین کنید.

a:1:{s:10:”subscriber”;b:1;} – Subscriber
a:1:{s:11:”contributor”;b:1;} – Contributor
a:1:{s:6:”author”;b:1;} – Author
a:1:{s:6:”editor”;b:1;} – Editor
a:1:{s:13:”administrator”;b:1;} – Administrator

در مثال ما ما با وارد کردن کد مربوطه به سلول پایگاه داده خود wp-usermeta یک کاربر “Namecheap” را ایجاد می کنیم:

نحوه مدیریت نقش های وردپرس

نحوه مدیریت نقش های وردپرس

منبع : www.namecheap.com