داده های ساخت یافته چه تاثیری بر نتایج گوگل دارند؟

داده های ساخت یافته چه تاثیری بر نتایج گوگل دارند؟ این سوال ممکن است برای هر کدام از شما کاربران عزیز پیش آمده باشد . در این مقاله میخواهیم پاسخی مختصر و مفید به این سوال بدهیم. قبل از اینکه بگوییم داده های ساخت یافته چه تاثیری بر نتایج گوگل دارند؟ بهتر است که تعریفی از داده ساخت یافته داشته باشیم و سپس به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم . با ما همراه باشید.

 داده های ساخت یافته چه تاثیری بر نتایج گوگل دارند؟

داده های ساخت یافته چه تاثیری بر نتایج گوگل دارند؟

امروز وب سایت ها کار سختی در پیش دارند و به انسان ها و ربات های جستجوگر همزمان می بایست  خدمت رسانی نمایـند . قسمـت مهمی از این کار را می توان با بهره گیری از داده های تهیه یافته انجام داد. با گذار کاربران  از کامپیوتر های   PC به دستگاه  های  تلفن همراه و انجام جستجوها از این دستگاه ها ، داده های تهیه یافته بیشتر از واژگـان کلیدی ، بر روی نتایج موتورهای پیدا کردن اثر می گذارند. ضمناً بر طبق تحلیل های بازاریابی سایت Moz، حکومت واژگـان کلیدی دیگر به انتهـا رسیده می باشد. داده های تهیه یافته آینده بازاریابی موتورهای پیدا کردن می باشند .

 

داده ساخت یافته موتور های پیدا کردن را قادر می سازد جدای از این که بتوانند در میـان سایت شما بخزند بتوانند محتوای آن را  نیز واقعا  درک نمایـند . حتی موتور های پیدا کردن هم به سختی می توانند محتوای سایت را رمز گشایی نمایـند چون بعضـی از المان ها یی که به نظـر ما انسان ها بسیار واضح می آیند برای ربات های جستجوگر بی مفهوم می باشند . این همـان نقطه ای  است که داده ساخت یافته ارزش پیدا می کند . داده ساخت یافته مستقیما به صفحات  HTML اضافه شده و موتورهای پیدا کردن از این داده ها برای تهیه قطعات محتوایی کوچک ولی غنی بهره گیری می نمایـند . اینها همـان  قطعات کوچکی از اطلاعات می باشند که در نتایج پیدا کردن ظاهر می شوند. داده  های تهیه یافته اطلاعات افزوده ای می باشند که شما در کنار یک وب سایت و توضیحات متای آن می بینید. برای مثال چنان چه به دنبال یک رستوران می باشید ، علاوه بر مشاهده نام رستوران  اطلاعات افزوده ای مثل ساعات کاری،قیمت و امتیاز مثبت بازدید های آن وبسایت را خواهید توانست در کنار نام آن مشاهده نمایید .

اگر سایت شما از داده ساخت یافته به عنوان قسمتـی از استراتژی سئو بهره گیری نمی کند کسب وکار شما یک فرصت با ارزش برای افزوده شدن رتبه بندی در نتایج پیدا کردن را از دست می دهد. در ادامه توضیحات تکمیل تری در این رابطه ارایه خواهد شد.

 

داده ساخت یافته چیست ؟

بیشتر وب سایت ها از داده هایی تشکیل شدند که در دیتابیس ها ذخیره می شوند. وقتی که این داده ها در استـایل کدHTML  شکل می گیرند، تفسیر این اطلاعات برای موتورهای پیدا کردن بسیار مساله می باشد.   داده ساخت یافته نوعی  المان نشانه گذاری روی صفحات هست که به موتورهای پیدا کردن اجازه می دهد اطلاعات موجود در وب سایت شما را مناسـب تر درک نمایـند . موتورهای پیدا کردن از این اطلاعات برای بهبود نتایج پیدا کردن مقوله مشابه با کسب و کار شما بهره گیری می نمایـند . برای مثال داده ساخت یافته باعث می شوند که ربات های خزنده راحت تر بتوانند اطلاعات ارتباط کمپانـی را بیابند و به همـان میزان اطلاعات پیچیده تری مثل مقالات،رویداد ها، محصولات و غیره موجود بر روی وب سایت شما را تشخیص دهند. حتی متون متنی که داراری پاراگراف های مرتبی می باشند نیز از نظـر موتورهای پیدا کردن حاوی ابهاماتی می باشند . چنان چه که  داده ساخت یافته با اقسام ویژه ای از نشانه گذاری های HTML تهیه می گـردد و این ابهامات را از میـان می برد.

بهره گیری از داده های  ساخت یافته اثر بسزایی بر روی SEO وب سایت دارد.بر این اساس داده ساخت یافته به دو شیوه به افزوده شدن سئو کمک می کند :

اول اینکه اطلاعاتی که بوسیـله داده ساخت یافته ارایه می شوند برای موتورهای پیدا کردن به آسانـی قابل درک هسند و آنان را قادر می سازد که داده ها را به درستی نشان دهند.

دوم اینکه اقسام مختـلفی ار داده ها  بوسیـله موتورهای پیدا کردن قابل استخراج هست که در استـایل یک قطعه کوچک محتوایی در صفحه نتایج پیدا کردن نمایش داده می شود . به عنوان نمونه سایت Betty Crocker حاوی داده ساخت یافته در رابطه با وقـت مورد نیاز برای طبخ و مقدار کالری آن می باشد. وقتی که گوگل این صفحات را در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد این اطلاعات نیز همراه آن نمایش داده می شوند که باعث می گـردد این صفحات زیـادتر مورد دقت کاربر قرار گیرد.

 داده های ساخت یافته چه تاثیری بر نتایج گوگل دارند؟

داده های ساخت یافته چه تاثیری بر نتایج گوگل دارند؟

و یا اطلاعات زیادتری را خواهید توانست بصورت خلاصه در کنار نام آن مشاهده نمایید ، از جمله این اطلاعات خبرهای لحظه ای در رابطه با آن کسب و کار است

 داده های ساخت یافته چه تاثیری بر نتایج گوگل دارند؟

داده های ساخت یافته چه تاثیری بر نتایج گوگل دارند؟

روش بهره گیری از داده ساخت یافته

یکـی ابزارهای سودمند در این زمینه ابزار رایگان گوگل با نام  Structured Data Markup Helper   می باشد.  این ابزار به گوگل کمک می کند  تا مناسـب تر بتواند محتوای وبسایت شما را درک نماید . این محتوا برای نتایج پیدا کردن بهره گیری می گـردد و باعث دسترسی مناسـب تر به کسب و کار آنلاین شما می گردد. این ابزار با درج مستقیم داده ساخت یافته در وب سایت شما تضمین می کند که این اطلاعات برای تمام در دسترس می باشد. برای انجام چنین کاری با ابزار گوگل، صفحه ای از وب سایت را در اختیار ابزار Helper قرار دهید و بر روی المان های صفحات مختلف  تگ های مورد نظـر تان را اضافه نمایید . وقتی که تگ گذاری به انتهـا رسید، ابزار Data Markup Helper نمونه کدی در استـایل HTML را همراه با داده نشانه گذاری تهیه می کند . حال شما خواهید توانست این کد را دانلود کرده و در وب سایت خود قرار دهید.

 

در پایین نشان داده شده که چطور یک داده ساخت یافته از طریق گوگل وب مستر تهیه می شود .

 

 داده های ساخت یافته چه تاثیری بر نتایج گوگل دارند؟

داده های ساخت یافته چه تاثیری بر نتایج گوگل دارند؟

 

بعد از داخل به ابزار Helper در صفحه نخست نوع داده مد نظـر خود را گزینش کرده و سپس در بخـش زیـر آدرس URL صفحه مورد نظـر را وارد نمایید .

در صحه بعدی خواهید توانست بر حسب نوع داده ای که گزینش کرده اید اطلاعات مرتبط به تگ های آن را در پنجره سمت راست وارد نمایید . با کلیک بر روی مورد Add missing data خواهید توانست تگ های مورد نیاز اضافه نمایید .

بعد از جایگذاری تگ های  مورد نظـر تان با کلیک بر روی دکمه Create کد HTML در اختیارتان قرار می گیرد که خواهید توانست آن را در وب سایتتان درج نمایید .

 

پیش نیازهای راه اندازی و مدیریت داده ساخت یافته

داده ساخت یافته از دستورات HTML بهره گیری می کند ، از این رو می بایست از فردی بهره گیری نمایید که با کد نویسی  آشنا باشد.

خبر خوب اینکه ابزارهای متنوعی نیز  برای این کار وجود دارند مانند Google Webmaster Tools، ابزارهای Bing و سرویس هایی مثل سرویس  schema.org  با این حال نیازی نمی بـاشد که برای راه اندازی آن کارشناس کد نویسی باشید. schema.org  مجموعه ای از تگ های HTML را ارایه می کند که مدیران سایت می توانند از آنان برای نشانه گذاری صفحات وب سایت خود بهره گیری نمایـند .

با وجود داده های تهیه یافته کمات کلیدی در چه اهمیت ی قرار میگیرند

به علـت اینکه موتور های پیدا کردن دارای لایه های پیچیده ای برای نمایش نتایج پیدا کردن می باشند از این رو ارزش واژگـان کلیدی در حال کم شدن می باشد. برای مثال  خصوصیت تازه گوگل با نام  جستجوی محاوره ای را در نظـر بگیرید که بصورت اتوماتیک اطلاعات زیر را در پرس وجوی جستجوی خود لحاظ می نمایـند :

 

۱٫ محل شما کجاست

۲٫ در قبلی چه مطالبی را پیدا کردن کردید

۳٫ به دنبال چه فردی می باشید

مکانی کردن و فردی سازی نتایج پیدا کردن باعث می گـردد که بهینه سازی موتور پیدا کردن در حوزه معنایی و داده ساخت یافته  دارای ارزش شود. اما واژگـان کلیدی بطور کامل کنار گذاشته نمی گـردد اما روز های طلایی واژگـان کلیدی جادویی دیگر به زیـر رسیده است،

در عوض با بهره گیری اثر گذار از داده ساخت یافته می توان مشـخص کرد که وب سایت ها  در نتایج موتورهای پیدا کردن چطور ظاهر شوند. از این رو  اجازه ندهید ترفند های قدیمی و ساده واژگـان کلیدی باعث عقب افتادن کسب و کار شما شود.

 

چرا می بایست از داده های ساختـار یافته بهره گیری کنیم؟

محتوای متنی صفحات وب برای کاربران قابل درک می باشند ولی با وجود پیشرفتهای حاصل شده اخیر در حوزه تحلیل داده و مبدل آن به اطلاعات کماکان موتورهای پیدا کردن به سختی میتوانند درک نمایـند که محتوای متنی یک صفحه وب دقیقاً در مورد چه موضوعی می باشند . آیا این محتوا مرتبط به یک مقاله هست یا نقدی در رابطه با یک کتاب، سریال یا موسیقی است؟ این پرسشها به آسانـی بوسیله ی خواننده مطلب جـواب داده میشوند ولی موتورهای پیدا کردن کماکان این توانایی را ندارند.

به خاطر ضعف در درک مقوله محتوا نمایش صفحات مشابه با عبارت مورد پیدا کردن برای کاربران بوسیـله موتورهای پیدا کردن امری سخت میباشد و نیازمند راهنمایی و کمک از طرف برنامه نویسان میباشند. برنامه نویسان وب میتوانند با پیاده سازی راه حل های داده های ساختـار یافته به موتورهای پیدا کردن در درک محتوای صفحات وب و رابطه آن با جملات پیدا کردن کمک نمایـند . با پیاده سازی درست داده های ساختـار یافته جدای از این که به کیفیت پیدا کردن در موتورهای پیدا کردن کمک می شود ، باعث می شود که کاربرانی که واقعاً به دنبال محتوای صفحات شما می باشند به سایت شما راهنـمای شوند که خود باعث بالا رفتن مدت وقـت حضور کاربران در سایت شما می شود .

 

بهره گیری از داده‌های ساختاریافته باعث ماندگاری زیـادتر کاربران در وب‌سایت شما می‌شوند.

 

شما می‌توانید با بهره گیری درست از داده‌های ساختـار یافته به موتورهای پیدا کردن اطلاعات دقیق‌تری از مقوله وب‌سایت بدهید تا موتورهای پیدا کردن بتوانند مناسب‌ترین سرانجام پیدا کردن را در اختیار کاربران قرار دهند.

یکـی از خصوصیت ها ی عمده بهره گیری از داده‌های ساختاریافته، قابلیت‌هایی هست که به نمایش نتایج پیدا کردن اضافه می‌شود. بطور مثال نمایش تصویر، امتیاز وب‌سایت و یا مدت‌زمان فایل صوتی که می‌تواند برای کاربران جذابیت زیادتری داشته باشند و کاربر را ترغیب به بازدید از وب‌سایت شما نمایـند .

متاتگ اُپن گراف می‌تواند در بهبود سئو وب‌سایت تأثیر بیشتری داشته باشد. اُپن گراف به‌صورت مستقیم بر روی سئو سایت شما تأثیری نمی‌گذارد بلکه لینک‌هایی که شما در صفحات اجتماعی قرار می‌دهید باعث مناسـب تر دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی می گـردد چون شبکه‌های اجتماعی مطالب شمارا بر حسب تگ اُپن گراف نمایش می‌دهند.

خب دوستان عزیز به پایان مقاله داده های ساخت یافته چه تاثیری بر نتایج گوگل دارند؟ رسیدیم . امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد از توجه و همراهی شما سپاسگزرایم.

در صورتی که به اطلاعاتی درمورد سرور مجازی و سرور اختصاصی نیاز دارید کلیک کنید