قرار دادن نوشته در زمان داخل شدن به SSH

در این مطلب می خواهیم برای شما دوستان عزیز در مرود قرار دادن نوشته در زمان داخل شدن به SSH توضیحاتی را برای شما آماده کرده ایم که می توانید با دنبال کردن ما تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید و اطلاعات لازم را در این رمینه کسب نمایید. در ادامه با ما باشید.

اس اس اچ یک راه متصل شدن به سرویس های لینوکسی می باشد که بوسیـله آن در یک محیط دستوری خواهید توانست دستورات لینوکسی خود را بر روی سرور اجرا نمایید و اغلب در هاست های اشتراکی به علت های امنیتی برای کاربران فعال نیسـت اما چنان چه شما کاربر سرویس هایی مثل سرور مجازی لینوکس یا سرور اختصاصی لینوکسی است اغلب بیشترین سطح دسترسی شما برای رابطه با سرور رابطه از طریق اس اس اچ می باشد.

می خواهیم آموزش قرار دادن نوشته در زمان داخل شدن به SSH را به شما عرضه نماییم که با انجام این کار  که پـس از وارد نمودن پسورد در اس اس اچ به شما پیامی نمایش داده خواهد شد که این پیغام خواهـد توانست یک نوشته دلخواه مثل کپی رایت و یا متن خوش آمد گویی و غیره باشد .

مثل عکس پایین

قرار دادن نوشته در زمان داخل شدن به SSH

قرار دادن نوشته در زمان داخل شدن به SSH

برای قرار دادن نوشته در زمان داخل شدن به SSH خواهید توانست به شیوه پایین عمل نمایید

وارد SSH شوید و دستور پایین را به منظور ویرایش فایل motd اجرا نمایید

nano /etc/motd

صفحه خالی ای باز خواهد شد که خواهید توانست پیغام مورد نظـر تون رو درون آن قرار دهید . و پـس CTRL + X رو گرفته و y را زده و بعد اینتر نمایید (دستورات فوق بر حسب ویرایشگر nano می باشد که در سیستم علت ابونتو به شیوه پیشفرض نصب می باشد اما چنان چه توزیع لینوکس شما سنت وی اس است شانس دارد ضـروری باشد آنرا نصب نمایید و یا از ویرایش گر دیگری مثل vim بهره گیری نمایید)

و در پـایان SSH را ریستارت کنید

service sshd restart

همچنین چنان چه تمایل داشتید یک نوشته را به شکل تصویر متنی در آورید که شکل زیبا تری به خود بگیرید خواهید توانست عبارت ascii art generator را در اینترنت پیدا نمایید تا ابزارهای آنلاینی در این رابطه پیدا کنید و یا مستقیم به سایتی مثل ascii-art-generator.org رجوع نموده و با گزینش موردی Text to Ascii Art Banner نوشته خود را به شکل عکس متنی در آورید.