X

ماژول های PHP و افزونه ها در سرورهای هاستینگ مشترک(بخش2)

ماژول های PHP

ماژول های PHP و افزونه ها در سرورهای هاستینگ مشترک(بخش2)

در این مطلب به بررسی ادامه ماژول های PHP  و افزونه ها در سرورهای هاستینگ مشترک می پردازیم. با سایت تخصصی iranvps همراه باشید.

مطلب مرتبط: ماژول های PHP و افزونه ها در سرورهای هاستینگ مشترک(بخش1)

ماژول های PHP

fileinfo :  توابع در این ماژول سعی میکند نوع محتوا و کدگذاری یک فایل را با جستجوی برخی از توالی های باطری جادویی در موقعیت های خاص در فایل، حدس بزنید. در حالی که این یک رویکرد ضد گلوله نیست، اکتشافات مورد استفاده کار بسیار خوبی است.

  filter:  این برنامه افزودنی از طریق تأیید اعتبار آن یا تصفیه کردن آن اطلاعات را فیلتر می کند.این امر به ویژه هنگامی مفید است که منبع داده حاوی داده های ناشناخته (یا خارجی)، مانند ورودی کاربر ارائه شده است. به عنوان مثال، این داده ها ممکن است از فرم HTML آمده باشند.

ftp : توابع در این برنامه افزودنی، دسترسی مشتری را به سرورهای پرونده ،انتقال پروتکل و انتقال فایل (FTP) به عنوان RFC959 تعریف می کنند. این افزونه برای دسترسی دقیق به یک سرور FTP است،که طیف وسیعی از کنترل را بصورت اسکریپت  به اجرا در می آورد.

function: مجموعه ای از اولویت های کاربردی برای PHP.

gd: پی اچ پی محدود به ایجاد خروجی HTML نیست.همچنین می تواند برای ایجاد و دستکاری فایل های تصویری در فرمت های تصویری مختلف از جمله GIF، PNG، JPEG، WBMP و XPM استفاده شود. حتی راحت تر، PHP می تواند جریان های تصویر را مستقیما به مرورگر منتقل کند. برای این منظور PHP با کتابخانه GD گرذآوری شده است.

gender: پسوند PHP جنسیت یک پورت از برنامه gender.c است که ابتدا توسط جورج مایکل نوشته شده است. هدف اصلی این است که جنس نامهای اول را پیدا کنید. نام فرهنگ لغت شامل> 40000 نام اول از 54 کشور است.

geoip: به شما اجازه می دهد محل آدرس IP را پیدا کنید. شهر، ایالت، کشور، طول جغرافیایی، عرض جغرافیایی و سایر اطلاعات را ، مانند ISP و امثالهم. نوع ارتباط با کمک GeoIP به دست می آید.

gettext :‌ توابع gettext پیاده سازی API NLS (پشتیبانی زبان محلی) است که می تواند برای بین المللی کردن برنامه های PHP مورد استفاده قرار گیرد.

gnupg: این ماژول به شما اجازه می دهد با GnuPG ارتباط برقرار کنید – پیاده سازی کامل و آزاد استاندارد OpenPGP به عنوان RFC4880 تعریف شده (همچنین به عنوان PGP شناخته شده است). GnuPG اجازه می دهد تا داده ها و ارتباطات شما را رمزگذاری و امضا کند، دارای یک سیستم مدیریت کلید های چند منظوره و همچنین انواع دسترسی به نوع های مختلف دایرکتوری های کلید عمومی است. GnuPG، همچنین به عنوان GPG شناخته می شود، یک ابزار خط فرمان با ویژگی هایی برای ادغام آسان با برنامه های دیگر است. نسخه 2 GnuPG همچنین پشتیبانی از S / MIME و (Secure Shell (ssh را فراهم می کند. فرمت gnupg به شما امکان می دهد تا از توابع زیر استفاده کنید: یک کلید برای رمزگشایی / رمزگذاری، یک کلید برای امضا؛ کلیه کلید هایی که قبل از رمزگشایی / رمزگذاری تنظیم شده اند را حذف می کند، تمام کلید هایی که قبل از امضای آن تنظیم شده بود؛ رمزنگاری / رمزگذاری یک متن داده شده؛ آرایه را با اطلاعات در مورد تمام کلیدهای منطبق با الگوی داده می گرداند. خروجی زره ​​پوش را تغییر دهید یک متن امضا را تایید می کند .

haru: فرمت PECL / haru پیوندهایی به کتابخانه libHaru را فراهم می کند.

hash: موتور خلاصه پیام  اجازه می دهد تا پردازش افزایشی یا مستقیم پیام هایی با طول دلخواه با استفاده از انواع الگوریتم های هش بکار گرفته شوند .

homeloader: برای مخازن خاص PEAR استفاده می شود.

hidef: یک ماژول ثابت که به کاربر اجازه می دهد در فایل های ini مانند فایل های ثابت داخلی، بدون هیچ گونه ازار و مشکلی تغییرات دلخواه را ایجاد کند .

htscanner: برنامه افزودنی htscanner امکان استفاده را فراهم می کند. htaccess مانند فایلی است برای پیکربندی PHP در هر دایرکتوری. درست مثل آپاچی htaccess.

huffman: فشرده سازی هافمن متعلق به یک خانواده از الگوریتم ها با طول کدونی متغیر است. به این معنی است که نمادهای فردی (به عنوان مثال کاراکترها در یک فایل متنی ) با دنباله های بیتی که دارای طول متمایز هستند جایگزین می شوند. بنابراین نمادها که در یک پرونده بسیار رخ می دهد، یک توالی کوتاه ارائه می شوند، در حالی که دیگر یک از آن ها که به ندرت استفاده می شوند، توالی بیتی طولانی تر را دریافت می کنند.

iconv: ماژول حاوی یک رابط کاربری برای کاراکتر تبدیل iconv در مجموعه تبدیل است. با استفاده از این ماژول، شما می توانید یک رشته را با یک کاراکتر محلی به یک نشان داده شده توسط یک مجموعه کاراکتر دیگر، که ممکن است مجموعه کاراکتر یونیکد باشد، نشان دهید.

idn: برای تبدیل نام دامنه استفاده می شود.

igbinary: یک قطره جایگزینی برای serializer استاندارد php است. به جای زمانبندی و فضای استفاده از نمای متنی، فروشگاههای حقیقی و فروشگاههای داده php را در فرم باینری جمع و جور ذخیره می کنند.

imagick: یک افزونه php بومی برای ایجاد و اصلاح تصاویر با استفاده از ImageMagick API بکار می رود. ImageMagick یک مجموعه نرم افزاری برای ایجاد، ویرایش و ساخت تصاویر بیت مپ است. این می تواند تصاویر را در فرمت های مختلف (بیش از 100) از جمله DPX، EXR، GIF، JPEG، JPEG-2000، PDF، PhotoCD، PNG، Postscript، SVG و TIFF بخواند، تبدیل و نوشتن کند.

imap: این تابع امکان کار با پروتکل IMAP، و همچنین روشهای دسترسی NNTP، POP3 و محلی صندوق پستی را فراهم می کند.

inclued:  از طریق ردیابی و سلسله مراتب ورودی فایل ها و ارث بری کلاس در زمان اجرا را از بین می برد.

inotify: افزونه inotify توابع inotify را به inotify_init ()، inotify_add_watch () و inotify_rm_watch () باز می کند. inotify_init () یک منبع جریان را می دهد، قابل استفاده با توابع جریان استاندارد مانند stream_select ()، stream_set_blocking () و fclose (). inotify_read () جایگزین روش C  در خواندن حوادث inotify است.

intl: پسوند بین المللی سازی (بیشتر به عنوان Intl نامیده می شود) یک بسته بندی برای کتابخانه ICU است، که برنامه نویسان PHP را قادر می سازد تا مرتب سازی بر اساس UCA و قالب بندی تاریخ / زمان / شماره / ارز در اسکریپت های خود را انجام دهند.

ioncube_loader: یک لودر PHP است که برای رمزگذاری فایل های PHP و سرعت صفحات وب که نمایش داده می شوند، استفاده می شود.

ixed.5.x: نام لودرهایی است که برای اسکریپت های کدگذاری شده محافظت شده توسط SourceGuardian مورد نیاز است. SourceGuardian 11 پیشرفته ترین Encoder پی اچ پی در بازار است، با یک بازنویسی از روی زمین، یک GUI قدرتمند و حفاظت از آخرین نسخه PHP پشتیبانی می کند. شما می توانید اسکریپت خود را با استفاده از ویندوز، Mac OS X و لینوکس، همه با یک رابط کاربری قدرتمند و یا با استفاده از یک رابط خط فرمان کد گذاری کنید. Encoder SourceGuardian PHP اسکریپت های PHP شما را با کامپایل کد منبع PHP به فرمت bytecode محافظت می کند و به دنبال آن لایه های رمزگذاری می شود.

jsmin: فرمت PHP برای mincing جاوا اسکریپت.

json: این برنامه افزودنی جاوا اسکریپت شیوه نماد سازی (JSON) فرمت داده ها را به کار می گیرد. رمزگشایی توسط تجزیه کننده بر اساس JSON_checker توسط داگلاس کراکفورد انجام می شود.

ldap: پروتکل دسترسی آسان دایرکتور سبک برای دسترسی به “سرورهای دایرکتوری” استفاده می شود. دایرکتور یک نوع خاص از یک پایگاه داده است که اطلاعات را در یک ساختار درخت نگه می دارد. این مفهوم به ساختار دایرکتور هارد دیسک شما بستگی دارد، به جز اینکه در این زمینه دایرکتوری ریشه “دنیا” است و دایرکتوری اول سطح آن “کشورها” است. سطوح پایین تر ساختار دایرکتوری حاوی مطالب برای شرکت ها، سازمان ها یا مکان ها است و در عین حال دایرکتور ها برای افراد و شاید تجهیزات و اسناد کاربرد داشته باشد

libevent: libevent یک کتابخانه است که یک مکانیزم برای اجرای یک عملکرد فراخوانی را فراهم می کند زمانی که یک رویداد خاص در یک توصیفگر فایل رخ می دهد یا پس از اتمام زمان وقوع اتفاق می افتد.

libxml: این توابع /ثابت ها از PHP 5.1.0 در دسترس هستند و پسوند هسته زیر بر این افزونه libxml تکیه می کنند: DOM، libxml، SimpleXML، SOAP، WDDX، XSL، XML، XMLReader، XMLRPC و XMLWriter.

lzf: یک الگوریتم فشرده سازی بسیار سریع است، ایده آل برای صرفه جویی سرعت در فضا با هزینه کم است . این می تواند برای سرعت در زمان و یا فضا تدوین و بهینه سازی شده باشد.

با ادامه ی فرمت های ماژول PHP در بخش بعدی این مطلب همراه باشید.

منبع: www.namecheap.com

 

Writer Iranvps: