X

آشنایی با NAT یا Network Address Translation

آشنایی با NAT یا Network Address Translation

در این مطلب قصد داریم با موضوع آشنایی با NAT یا Network Address Translation در خدمت شما دوستان عزیز باشیم. امیدواریم مقاله آشنایی با NAT یا Network Address Translation مورد توجه شما قرار بگیرد و برایتان مفید و کاربردی باشد. تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی با NAT یا Network Address Translation

NAT یا Network Address Translation راه حل و مکانیزمی برای مبدل ادرس های نامعتبر یا Invalid به ادرسی معتبر، رجیستر شده یا Valid میباشد. ادرس های Valid در واقع به ادرس هایی که به وسیـله Region های گوناگون  IANA یا Internet Assigned Numbers Authority (دپارتمانی از ICANN در امریکا که مسئول نظارت بر IP های تخصیص داده شده به ادرس ها میباشد) گفته می شود .در واقع IPV4  و IPV6 به وسیـله همـان region ها رجیستر میشوند ولی از انجا که تعداد IPV4 محدود می باشد و به هر station نمیتوان یک ای پی اختصاص و رجیستر شده داد، IPV6 به میـان امد که با دقت به مکانیزمی که داراست می توان اینگونه ادعا نمود که هیچوقت تمام نمیشوند (برخلاف IPV4) ولی چیزی که معیـن می باشد وقـت گیر بودن عملی کردن این پروسه می باشد به شکلی کـه تاشناخته شدن ای پی های ورژن 6 وقـت زیادی سپری می شود بـعد تنها راه حل کارامد بهره گیری از NAT برای ترجمه ادرس همی باشد. در واقع NAT با ترجمه ی ای پی های نامعتبر به IP های رجیستر شده به آسانـی مسئله محدودیت گفته شده را حل خواهد نمود. ضمناً ادرس های ای پی در معنی NAT به 4 گروه تقسیم میشوند:

آشنایی با NAT یا Network Address Translation

  1. Inside Local
  2. Inside Global
  3. Outside Local
  4. Outside Global

NAT کاربرد های گوناگونی دارد برای مثال از ان در گفتگو امنیت شبکه هـم بهره میبرند. برای مثال یکـی ار راه های رایـج برای پنهـان کردن شبکه مکانی از دست هکرها، بهره گیری از ادرسی پنهـان می باشد. پس با ترجمه ادرس واقعی به ادرسی دیگر امنیت در شبکه تا میزانی تهیه میگردد.

NAT ها بطور کلی به 3 گروه تقسیم بندی میشوند :

  1. Static NAT
  2. Dynamic NAT
  3. Dynamic NAT With Overload

خب دوستان به انتهای مقاله آشنایی با NAT یا Network Address Translation رسیدیم . از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم. در صورتی که نیاز به اطلاعات جامعی درمورد سرور مجازی و سرور اختصاصی دارید می توانید سایر مقالات تخصصی این سایت را مطالعه و بررسی نمایید.

 

Categories: آموزش ها
iranvps writer: