X

رفع مشکل کندی سرعت دانلود در لینوکس با axel

رفع مشکل کندی سرعت دانلود در لینوکس با axel

در این مقاله قصد داریم به بررسی رفع مشکل کندی سرعت دانلود در لینوکس با axel بپردازیم و دانلود منیجر axel  و روش استفاده از آن را بصورت کامل و تصویری برای شما کاربران عزیز ارائه نماییم . امیدواریم این مقاله آموزشی مورد توجه و کاربرد شما قرار بگیرد .

سرعت دانلود در لینوکس با axel

حتما تا به حال شما نیز با مساله کندی سرعت دانلود wget مواجه شده اید ، از آنجایی که wget فایل را با یک کانکشن دانلود می کند سرعت دانلود آن نمی تواند به دانلود منیجر هایی ویندوزی مثل internet download manager برسد ، برترین پیشنهاد برای از میـان بردن مساله سرعت دانلود لینوکس بهره گیری از دانلود منیجر رایگان axel هست ، axel خواهـد توانست همزمان چند کانکشن تهیه نماید و درست مثل اینترنت دانلود منجیر ، دانلود را با سرعت بیشتری انجام دهد ، هرچند احتمالا به کیفیت دانلود منیجر نباشد ، ولی قدرت آن از wget خیلی زیـادتر می باشد.

 

افزوده شدن سرعت دانلود لینوکس با دانلود منیجر Axel :

axel یکـی از برترین دانلود منیجر های لینوکس هست که به آسانـی خواهید توانست با دستور axel فایل های خود را دانلود نمایید ، در ادامه روش نصب axel را شما کاربر عزیز توضیح خواهیم داد :

 

نصب axel در دبیان :

اگر شما از یکـی سیستم علت های خانواده debian بهره گیری می نمایید ، شما به آسانـی خواهید توانست با apt-get از مخزن های پیش فرض این نرم افزار را نصب نمایید ، برای نصب از دستور پایین بهره گیری نمایید :

apt-get install axel

نصب axel در centos و سایـر سیستم علت های خانواده Redhat :

axel بطور پیش فرض در Yum repository وجود ندارد ، به این علـت شما نخواهید توانست بوسیـله دستور ساده yum آن را نصب نمایید ، برترین روش بهره گیری از rpm این دانلود منیجر می باشد. شما خواهید توانست آخرین ورژن این دانلود منیجر را در سرور مجازی خود دانلود نمایید ، در اینجا ما axel ورژن 2.4.1 را برای روی لینوکس centos 6 خود نصب می کنیم :

ورژن 32 بیت:

rpm -ivh http://pkgs.repoforge.org/axel/axel-2.4-1.el6.rf.i686.rpm

ورژن 64 بیت:

rpm -ivh http://pkgs.repoforge.org/axel/axel-2.4-1.el6.rf.x86_64.rpm

برای دانلود از طریق axel خواهید توانست از نمونه پایین بهره گیری نمایید

axel http://yourlink

فایل مورد نظـر در مکانی که قرار دارید دانلود می شود .

 

بعضـی از سوئیچ های دستور axel :

دانلود با حداکثر تعداد کانکشن 10 عدد :

axel -n 10 http://yourlink


دانلود با حداکثر سرعت 204,800 بایت ( 200 کیلو بایت ) و حداکثر تعداد کانکشن 10 :

axel -s 204800 -n 10 http://yourlink

حب دوستان عزیز به پایان مقاله آموزشی رفع مشکل کندی سرعت دانلود در لینوکس با axel رسیدیم . از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم . در صوری که نیاز به مطالبی در زمینه سرور مجازی و هاستینگ دارید ، پیشنهاد میکنیم سایر مقالات این سایت را مشاهده نمایید .

iranvps writer: